Jaki jest najlepszy sposób na reklamę?
Rodzaje reklam
Rodzajów reklam jest tak dużo, że samo ich wymienianie zajęłoby prawdopodobnie około całego dnia. Warto jednak podać podział reklam, ze względu na media. Wyróżniamy głównie reklamy:
- Internetowe
- Telewizyjne
- Radiowe
- Prasowa
- Billboard
- Tranzytowa
- Mobilna
- Spam
Jest to jeden z wielu sposobów podziału reklam. Każde z kategorii reklam, w zależności od konkretnego medium, posiada swoją specyfikę. W przypadku konkretnych reklam należy zwrócić uwagę na inne jej elementy. Korzystna, z punktu widzenia reklamodawcy, jest inwestycja we wszelkiego rodzaju kampanie reklamowe. Łącząc różne kanały dystrybucji reklam, można stworzyć całą strategię, dzięki której promowany produkt dotrze do maksymalnie dużej liczby osób. Prócz ilości osób, do których reklama dotrze, jest ważny także target. Obojętnie jak wiele osób usłyszy reklamę, jeśli nie są to osoby zainteresowane danym produktem, nic to nie da. Najlepsze reklamy są to reklamy spersonalizowane. Trafiają one prosto do osób zainteresowanych. Narzędziem pozwalającym na bardzo dokładne określenie rodzaju odbiorcy i jego zainteresowań, jest internet. Dobrze przygotowana kampania internetowa może być bardzo efektywna i stosunkowo tania. Warto jednak połączyć ją z klasyczną kampanią, np. billboardową.
Dobra reklama na billboardzie
Dobra reklama jest przede wszystkim widoczna. Tak więc w pierwszej kolejności należy ustalić, co ma się na niej znajdować. Obraz musi być czytelny, łatwy do zapamiętania, ale przede wszystkim zwracać na siebie uwagę. Nie bez różnicy jest także umiejscowienie banneru. Jeśli plakat zwraca na siebie uwagę, to najlepiej, aby zobaczyła ją jak największa liczba osób. Ciekawe rozwiązanie proponuje firma Patriomental, która oferuje ruchome billboardy, widoczne nawet nocą. Dzięki podświetleniu ledami banera od środka platforma zwraca na siebie uwagę intensywnością barw, także w nocy. Efekt ten jest wzmocniony przez nagłośnienie, jakie przyczepa posiada. Dzięki mobilności reklamy może ona się znajdować w najbardziej ruchliwych częściach miasta, bądź w miejscach, w których znajduje się najwięcej potencjalnych klientów.