Artykuł sponsorowany

Pozytywny wizerunek marki – co na niego wpływa?

Pozytywny wizerunek marki – co na niego wpływa?

Czy wiesz, że w ostatnich latach zdecydowanie wzrosła liczba przedsiębiorstw – szczególnie tych, które funkcjonują branży usługowej? Współczesny rynek charakteryzuje się więc bardzo dużą konkurencyjnością, a przedsiębiorcy są świadomi, że, aby się wyróżnić na tle innych firm, powinni zdobyć zaufanie klientów i wykreować pozytywny wizerunek marki. Przeczytaj, które elementy budowania obrazu przedsiębiorstwa są czynnikami decydującymi o sukcesie. 

Co wpływa na sposób postrzegania marki?

W literaturze z zakresu marketingu, wizerunek marki jest często opisywany jako metafora melodii – tylko nieliczne osoby, zainteresowane muzyką mogą usłyszeć pojedyncze dźwięki, pozostali zwracają uwagę na całokształt utworu oraz na własne odczucia podczas słuchania go. Obraz marki również jest uproszczonym w umyśle konsumenta wyobrażeniem, na którego kształt wpływa wiele czynników. Na całościowy obraz organizacji oddziaływają zatem następujące elementy:

  • elementy identyfikacji wizualnej: nazwa przedsiębiorstwa, logo, logotyp,
  • kapitał finansowy oraz perspektywy przedsiębiorstwa na przyszłość,
  • oferta produktowa – adekwatna do oczekiwań klientów,
  • jakość obsługi klienta – doświadczenie,profesjonalny wygląd,
  • przyjęta strategia marketingowa,
  • obecność przedsiębiorstwa w social mediach,
  • tworzenie pozytywnych doświadczeń, współtworzenie wartości.

Jakie są etapy kształtowania wizerunku marki?

Budowanie wizerunku marki jest ciągłym, długotrwałym procesem, który wymaga opracowania konkretnej strategii działania – jeśli jest ona skuteczna, zwiększa się zainteresowaniem marką. Przedsiębiorstwa, którym zależy na stopniowym i profesjonalnym kształtowaniu sposobu postrzegania firmy, mogą zdecydować się na skorzystanie z usług zewnętrznej firmy, np. Moniki Wojkowskiej, która zajmuje się szeroko rozumianym brandingiem. Warto zaznaczyć, że kształtowanie wizerunku marki składa się z czterech, podstawowych etapów. Pierwszy z nich to charakterystyka odbiorców przedsiębiorstwa, do których w głównej mierze kierowana jest oferta. Do kolejnego można zaliczyć opracowywanie idealnego image’u organizacji. Z kolei na trzecim etapie istotne jest opracowanie strategii komunikowania się z klientami – również na poziomie social mediów. Po dokładnym wykonaniu tych pierwszych etapów, kwestią priorytetową staje się zarządzanie marką i monitorowanie sposobu postrzegania jej przez klientów.

Profesjonalny obraz firmy – zalety

Zbudowanie pozytywnego wizerunku marki jest bardzo ważne, ponieważ, dzięki niemu przedsiębiorstwo wzmacnia swoją pozycję rynkową, wyróżnia się na tle konkurencji oraz zwiększa swoją odporność na działanie innych firm. Dodatkowo, posiadając silna markę, możliwe jest utrzymanie stosunkowo wysokiego poziomu cen, przy zachowaniu stałego poziomu popytu. Przedsiębiorstwo, które jest postrzegane jako profesjonalne posiada grono lojalnych klientów, co nie tylko jest gwarantem stałego dochodu, ale przede wszystkim generuje to znaczne oszczędności w zakresie wydatków na promocję. Z kolei dla klienta korzystanie z usług znanej i lubianej marki wiąże się z poczuciem satysfakcji oraz z identyfikacją się z wartościami danej firmy.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz