Jak promować webinar?

Jak promować webinar?

Webinar to rodzaj internetowego seminarium. Przeprowadza się je w czasie rzeczywistym. Wykorzystywana jest do niego technologia webcast. Dzięki tej formie możliwe jest wejście w interakcje z odbiorcami. Z reguły sprowadza się to do prezentacji multimedialnej w rzeczywistym czasie. Co to jest webinar? Odpowiadamy w naszym artykule.

Co to znaczy webinar?

Webinary od pewnego czasu cieszą się dużą popularnością. Są narzędziem, z którego korzystają nie tylko internauci, ale też marketerzy czy specjaliści SEO. Jak podaje Key Webinar Statistics 2023, 61% marketingowców stosuje webinary w ramach strategii content marketingowej. Duży wpływ miało na to przeniesienie pracy czy edukacji online.

Co to jest webinar? Termin ten to połączenie dwóch angielskich słów: „web”, czyli sieć i „seminar” – seminarium. Jest to spotkanie w Internecie, które polega na przedstawianiu danego tematu przez prowadzącego. Jest to internetowe szkolenie, zwane także konferencją, transmisją lub seminarium.

Jak promować webinar?

Analizowanie grupy docelowej

Przed wyborem metod promowania webinaru dopasuj je do oczekiwań grupy docelowej. Od preferencji zależą:

  • treść przekazu,

  • forma informacji,

  • kanały promocji,

  • czas publikacji ogłoszeń.

W innym przypadku webinar nie wzbudzi zainteresowania. Dobrym pomysłem jest analiza danych z poprzednich kampanii. W innym przypadku skorzystaj z pomocy specjalistów. Kluczowe jest stworzenie bazy danych w zakresie grupy docelowej. Zbliżony wiek, miejsce zamieszkania czy środki komunikacji są ważne. W ten sposób stworzysz skuteczną promocję.

Firmowa strona internetowa

Strona WWW Twojej firmy to pierwsze miejsce, gdzie powinna się pojawić informacja o planowanym webinarze. Wybierz najlepsze miejsce na promocję. Może to być strona główna lub podstrona tematyczna. Związane jest to z dużą liczbą wyświetleń. Ważne, aby ogłoszenie było czytelne. Powinno informować, a więc składać się z takich elementów jak czas wydarzenia czy data i godzina. Pamiętaj także o zamieszczeniu tematyki spotkania online na stronie internetowej.

Sprawdź, z czego powinna się składać firmowa strona.

Media społecznościowe

Social media to narzędzie do wygodnej komunikacji z klientami. Jak wynika z badań DataReportal, w Polsce jest 27.50 milionów użytkowników mediów społecznościowych. Tylko z Facebooka korzysta 17.85 milionów Polaków! Dlatego jest to dobre miejsce na umieszczenie informacji o webinarach online. W ten sposób dotrzesz nie tylko do swoich stałych klientów, ale też innych odbiorców. Kolejnym sposobem jest samodzielne udostępnianie wydarzenia. Sprawdzą się w tym celu grupy tematyczne.

Co powinien zawierać idealny post?

  • czas,

  • adres URL,

  • koszty (jeśli uczestnictwo w wydarzeniu jest płatne).

W kolejnych postach możesz poinformować o planie webinaru i występujących osobach. Rób to stopniowo – utrzymasz dzięki temu zaciekawienie oraz uwagę użytkowników Internetu.

Firmowy blog

Firmowy blog to odpowiednie miejsce do stworzenia dłuższego artykułu, który zachęci do udziału w webinarze. Chcesz poszerzyć grono klientów? Skorzystaj ze wsparcia osób z branży. Dlatego postaw na artykuły lub posty sponsorowane. Zwiększysz w ten sposób zasięgi i wypromujesz webinar, co wpłynie także na rozpoznawalność marki.

Wysoka jakość to główny czynnik, który ma znaczenie. Treści publikowane w Social Mediach lub na stronach WWW muszą być wartościowe. Szukasz osoby czy firmy do współpracy? Zwróć uwagę na to, jak wielkie zaufanie ma wśród klientów.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku>>>

Indywidualne zaproszenia

Zaproszenia dla gości można personalizować. Jest to dobry pomysł na promocję webinaru. Dzięki spersonalizowanym zaproszeniom wyrazisz szacunek dla gości. Weź pod uwagę partnerów biznesowych, wspólników czy przedstawicieli innych marek. W dedykowanych e-mailach możesz zawrzeć potrzebne szczegóły odnośnie do spotkania, a także zachęcić do wzięcia udziału. Poza e-mailem możesz się zdecydować na SMS z zaproszeniem. Aby wzbudzić zaufanie, zachowaj zwroty grzecznościowe i poprawność językową.

Atrakcyjny landing page dla webinaru

Wykorzystanie odpowiednich kanałów marketingu to podstawa dobrej reklamy webinaru. W celu wyboru właściwej strategii ustal, kim są Twoi odbiorcy. Jaki jest cel kampanii? Dobrze, aby działania promocyjne prowadziły w jedno miejsce, a więc specjalnie adresowany landing page. Pozwoli Ci to zdobyć słuchaczy.

kreacja-marketing-1200x320-v1

Celem strony rejestracji na webinar jest przekonanie odwiedzających do zapisania się na kurs czy szkolenie. Istotna jest optymalizacja treści, a więc pozycjonowanie. Treści powinny obejmować:

  • dane prowadzących,

  • plan konferencji,

  • data i godzina eventu,

  • formularz rejestracyjny.

Nie zapomnij także o bramce płatności za bilet. Zależy Ci na lepszej widoczności Twojego biznesu w Internecie? Poznaj ofertę WeNet. Oddaj w ręce specjalistów działania związane z marketingiem lokalnym!

Źródła: Webinar Statistics

DataReportal

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz