Artykuł sponsorowany

Opona w samochodzie - naprawiać czy wymieniać?

Opona w samochodzie - naprawiać czy wymieniać?

Uszkodzone opony powodują utratę ciśnienia w kole. To z kolei może prowadzić do bardzo niebezpiecznych konsekwencji, takich jak uszkodzenie koła czy bezpośredni wpływ na nasze bezpieczeństwo. Nie zawsze jednak po wykryciu uszkodzenia w naszej oponie jesteśmy zmuszeni do jej wymiany. Kiedy zatem możemy oddać ją do naprawy a kiedy należy ją bezwzględnie wymienić. Odpowiedzi na ten temat odnajdą Państwo w naszym artykule.

Kiedy możemy naprawić uszkodzoną oponę?

Naprawa niesprawnej opony staje się konieczna w przypadku jej przebicia bądź uszkodzenia. Jeśli uszkodzenie lub przebicie opony nie jest duże, to spokojnie możemy oddać ją do naprawy, a później normalnie z niej korzystać. Wyróżnia się kilka metod naprawy niesprawnej opony w zależności od od umiejscowienia i rodzaju przebicia. Najczęściej po zdemontowaniu koła stosuje się tak zwane konty bądź sznury, które za pomocą odpowiednich narzędzi umieszcza się od zewnątrz opony w otworze powstałym na skutek przebicia. O czym warto wspomnieć to fakt, że zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz opony jej powierzchnia powinna zostać wcześniej dokładnie oczyszczona. Prawidłowo wykonana naprawa daje gwarancję sprawności i szczelności opony.

Kiedy bezwzględnie wymienić oponę?

Nie wszystkie niesprawne opony możemy poddać naprawie. Są pewne warunki oraz wymagania, gdzie taka opona musi zostać wymieniona. Dzieje się tak w przypadku, gdy dane uszkodzenie dyskwalifikuje oponę z bezpiecznego i komfortowego korzystania z samochodu. Pierwszym z tych warunków jest oczywiście wiek opony. Sama opona powinna być użytkowana maksymalnie przez 10 lat, po tym czasie, nawet jeżeli bieżnik takiej opony jest wystarczający, powinna zostać zutylizowana. Jeżeli musimy już jeździć na oponie 10 letniej i uszkodzimy ją, nie powinniśmy jej naprawiać, gdyż nie wiadomo jak stara guma na to zareaguje. Nie powinniśmy również naprawiać opony, gdy bieżnik jest mocno zużyty po jednej ze stron oraz na całej szerokości. Bąble na ściance bocznej nie mogą być naprawiane i również dyskwalifikują oponę z eksploatacji.

Porady dotyczące ogumienia

  • Sprawdzaj datę produkcji opony, kilkuletnich opon nie powinno się naprawiać, guma jest już zbyt wyeksploatowana.

  • Nie zaleca się naprawiania opon o wysokich indeksach prędkości, tj. powyżej 240 km/h.

  • Koszty naprawy opony są niewielkie, ale raz uszkodzona opona będzie posiadała defekt, który może mieć wpływ na komfort podróżowania.

  • opony typu RunFlat charakteryzują się wzmocnioną budową profilu.

Gdy musimy skorzystać z usług wulkanizacyjnych, jedną z polecanych firm na rynku jest firma Oponka Mariusz Gryz, która specjalizuje się w wulkanizacji samochodów cieżarowych.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz