Najczęstsze problemy z Oplem: poznaj opinię eksperta z M-R Centrum s.c.
W ubiegłym wieku pojazdy marki Opel uchodziły za trwałe i stosunkowo niedrogie w naprawie. Niestety, wraz z rozwojem marki i taśmowym wypuszczaniem nowych modeli, awaryjność samochodów wzrosła. Na stare auta, których największym problemem było szybkie korodowanie, możemy patrzeć z sentymentem. Sprawdźmy, z jakimi problemami najczęściej mierzą się właściciele Opli i dlaczego warto je naprawiać w firmie M-R Centrum s.c.!
Najbardziej awaryjne auta marki Opel
Eksperci z firmy M-R Centrum s.c., zajmującej się sprzedażą części i naprawą samochodów marki Opel, wskazują, że najbardziej problematycznymi modelami są: Signum z 3-litrowym turbodieslem, Corsa C 1.0 oraz Campo. Klienci uskarżają się najczęściej na nieprawidłową pracę silnika oraz korodowanie ramy – w skrajnych przypadkach może dojść do jej przełamania przy zbyt dużym obciążeniu. W przypadku Vectry B (2-litrowy Diesel DTI) można dostrzec zwiększoną częstotliwość awarii pompy wtryskowej. Na szczęście regeneracja tej części jest tania, a samo auto nie wykazuje tendencji do częstych awarii.
Opel Corsa C – typowe awarie
Corsa C, mimo że uzyskała czterogwiazdkową notę w teście przeprowadzonym przez Europejski Program Oceny Nowych Samochodów Euro NCAP, może przysparzać właścicielom wiele problemów. Do najbardziej typowych awarii należą: wycieki płynów eksploatacyjnych, zerwanie łańcuszka rozrządu oraz powstawanie nieszczelności w układzie chłodzenia. Specjaliści z M-R Centrum s.c. zauważają, że sama wymiana łańcucha, ślizgów i usterek, to wydatek rzędu 1000 złotych, a to nie koniec kosztów.
Opel Signum – najbardziej awaryjny model Opla?
Model Signum, inspirowany Vectrą C, to jednostka obciążona poważną wadą konstrukcyjną silnika. W samochodach, które trafiają do warsztatu M-R Centrum s.c., dochodzi najczęściej do opuszczenia się tulei cylindrowych, co skutkuje uszkodzeniem uszczelek pod głowicami. Naprawa takiej awarii wymusza kosztowną wymianę tulei i tłoków. Co więcej, model Signum 3.0 C TDI ma bardzo awaryjne tylne zawieszenie – poprzeczne wahacze, wyposażone w nietrwałą tuleję, szybko się zużywają, co skutkuje zmianą geometrii. Koszt oryginalnych elementów przekracza 600 złotych.