Artykuł sponsorowany

Na czym polega konfekcjonowanie towarów?

Na czym polega konfekcjonowanie towarów?

Konfekcjonowanie towarów to pojęcie, które odnosi się do szeregu czynności związanych z przygotowaniem produktu do sprzedaży lub wysyłki. Zmieniane (personalizowane) są jego poszczególne cechy, bez ingerowania w jego skład czy właściwości. Najczęściej co-packing stosuje się jako element nowoczesnych działań marketingowych. Poznaj szczegóły tego procesu.

Produkty kupowane w większych ilościach zazwyczaj pakowane są w opakowania zbiorcze. Oznacza to, że do dalszej sprzedaży trzeba je odpowiednio przygotować. Niekiedy pod nieciekawą powłoką kryją się atrakcyjne towary. Aby stały się interesujące dla klienta, trzeba dopasować ich cechy wizualne do wymogów współczesnego rynku oraz grupy docelowej. Przepakowywanie, tzw. co-packing ma na celu nie tylko zwiększenie walorów marketingowych produktu, ale też jego odpowiednie zabezpieczenie przed dalszą wysyłką.

Po co konfekcjonuje się towary?

Konfekcjonowanie towarów obejmuje szereg czynności, które przygotowują je do dalszej dystrybucji. Najczęściej co-packing stosuje się po to, aby:

  • przygotować produkt do sprzedaży w taki sposób, aby spełniał wymogi prawne
    i wewnętrzne regulacje sieci handlowych,
  • opakować produkt w taki sposób, aby zabezpieczyć go na czas transportu i dostarczyć odbiorcy w nienaruszonym stanie,
  • dołączyć do produktów (najczęściej czasopism) kupony rabatowe, broszury, małe zabawki lub gadżety promocyjne,
  • zaadresować produkt i okleić go etykietą opisową,
  • przygotować do magazynowania.

Konfekcjonowanie produktów wykorzystuje się nie tylko w bieżącej działalności firmy. Oprócz czynności sprzedażowych liczą się też działania promocyjne i wizerunkowe. Najczęściej mówimy tu o tworzeniu i dystrybucji mailingu, pakowaniu zestawów świątecznych dla pracowników lub kontrahentów, towarowaniu standów.

Zalety usługi co-packing

Co-packing jako proces, który zleca się wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej ma wiele zalet. Przede wszystkim oznacza oszczędność czasu oraz pieniędzy. Niektóre przedsiębiorstwa nie mają przestrzeni niezbędnej do przyjęcia hurtowych ilości towaru, a następnie zaaranżowania tymczasowej linii do przepakowywania. Ci, którzy nie zajmują się na co dzień foliowaniem, etykietowaniem czy insertowaniem, potrzebują znacznie więcej czasu niż profesjonaliści z Direct Channel Packing, zajmujący się co-packingiem zawodowo. Niebywałą korzyścią płynącą ze skorzystania z ich pomocy jest kompleksowa realizacja procesu, obejmująca produkcję niezbędnych materiałów do pakowania, uszlachetnienie towarów oraz ich bezpieczną wysyłkę.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz