Artykuł sponsorowany

Jakie są zadania i kompetencje lekarza rodzinnego?

Jakie są zadania i kompetencje lekarza rodzinnego?

Nasze zdrowie i życie to sprawa pierwszoplanowa, dlatego z dużą uwagą przyglądamy się lekarzom, do których udajemy się z problemami zdrowotnymi my sami, lub nasze dzieci. Czego wymagać od lekarza rodzinnego? Jakie są jego zadania i obowiązki względem pacjenta? Czym on się różni od lekarza internisty lub pediatry? Kiedy możemy liczyć na wizytę domową? Garść potrzebnych informacji.

Zadania lekarza pierwszego kontaktu

Lekarz rodzinny zajmuje się leczeniem wszystkich członków rodziny, co z punktu widzenia klientów jest dość wygodne. Ważne wiedzieć, że lekarz rodzinny, a internista to całkiem inny specjalista. Lekarz rodzinny może zajmować się wszystkimi członkami rodziny, a więc dorosłymi i dziećmi, podczas, gdy internista tylko dorosłymi, a pediatra tylko dziećmi. Najlepiej wybrać lekarza rodzinnego, gdyż obejmie opieką lekarską całą naszą rodzinę.  Warto skorzystać ze sprawdzonej przychodni typu Elżbieta Kacalak NZOZ Praktyka lekarza rodzinnego.  Lekarz medycyny rodzinnej stawia diagnozę i leczy, jeżeli jednak spotka się z bardziej skomplikowanym przypadkiem choroby, może skierować do konkretnego specjalisty. Do zadań lekarza rodzinnego należy sprawowanie opieki nad zdrowiem pacjenta poprzez profilaktykę, jak i leczenie w konkretnych przypadkach chorobowych. Z nim możemy konsultować nie tylko nasze zdrowotne problemy, ale także kwestie związane ze zdrowym trybem życia. Często, w przypadku chorób przewlekłych, to właśnie lekarz rodzinny je prowadzi. Może wykonywać szczepienia ochronne, wypisywać recepty, kierować na badania laboratoryjne, diagnostyczne czy rehabilitacyjne.

Zasady wizyt domowych

Lekarz rodzinny pracuje nie tylko w gabinecie, ale także prowadzi wizyty domowe.  Jakie są zasady dotyczące wizyt domowych? Przysługują one pacjentowi w przypadku nagłego zachorowania, w przypadku pogorszenia jego stanu do tego stopnia, że nie jest w stanie sam dostać się do lekarza. Wizyta powinna odbyć się w dniu zgłoszenia, chyba, że mamy do czynienia z pacjentem chorym przewlekle, wtedy należy się umówić na wizytę wcześniej. Lekarze mają obowiązek poinformować swoich pacjentów, gdzie mają szukać pomocy w dniach wolnych od pracy oraz po 18-stej, aż do 8-smej rano. W przypadku bezpośredniego zagrożenia życia należy dzwonić nie po lekarza rodzinnego, ale po pogotowie.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz