Artykuł sponsorowany

Jak poprawić sprzedaż w swojej cukierni?

Jak poprawić sprzedaż w swojej cukierni?

Prowadzenie cukierni czy kawiarni to nie bułka z masłem. Duża konkurencja, niska kultura jedzenia „na mieście” w Polsce czy dostępność wypiekanych na miejscu – choć z produktów głęboko mrożonych – słodkości w supermarketach to tylko jedne z przeszkód stojących na drodze do sukcesu lokalu. Jak poprawić sprzedaż w cukierni albo kawiarni? Na co zwrócić uwagę? Co jest kluczowe, by osiągnąć sukces w branży cukierniczej?

Kontrola podstaw

Branża cukiernicza, jak każda działalność związana z gastronomią i handlem, musi kierować się nienaruszalnymi zasadami. Jedną z nich jest czystość lokalu. Spójrzmy na swoją cukiernię oczami klienta. Czy od jego strony nie widać kurzu, nawet w takich miejscach jak lampy, stoliki i parapety? Czy witryny są czyste? Czy nie ma w nich okruszków albo – co gorsza – owadów? Czy nasi pracownicy wyglądają schludnie – nie mają przybrudzonych fartuchów, zawsze używają rękawiczek?

Zadbajmy o muzykę. Badania naukowe dowodzą, że muzyka ma niebagatelny wpływ na decyzje zakupowe.

Kolejny zmysł, który może klienta zachęcić – lub zniechęcić – do zakupów w lokalu, to powonienie. Piekarnia, cukiernia czy kawiarnia powinny kojarzyć się z aromatem świeżego pieczywa, słodkich owoców i domowych wypieków. Jeśli zamiast tego w pomieszczeniu utrzymuje się zapach intensywnych środków czystości, pochodzący z lokali w pobliżu (np. sklepu mięsnego) lub kojarzący się z palonym tłuszczem, możemy stracić klientów, którzy kupują impulsywnie i wchodzą do cukierni z powodu niewielkiego głodu spowodowanego właśnie aromatem.

Jakoś produktów

Jeśli zadbaliśmy o wszystkie podstawowe elementy związane z lokalem, zwróćmy uwagę na produkty, które sprzedajemy. Składa się na nie m.in. cena. Sprawdźmy, czy nie jest za wysoka albo… za niska. Zbyt mała cena może sprawiać, że klient podświadomie odbierze produkty za nieświeże!

Kolejną sprawą jest odpowiednie przechowywanie wpływające na świeżość wypieków. Jeżeli kupiona bułka będzie czerstwa, a krem w cieście zważony, osoba, która je kupiła już do lokalu nie wróci. Sprawdźmy więc sprawność sprzętów i sposób składowania i magazynowania jedzenia.

Najważniejszym jednak elementem jest jakość produktów. Nic tak nie zatrzyma klienta, jak wysokiej jakości wypieki, które kupuje. Dobra receptura i wykwalifikowani cukiernicy to nie wszystko. Najważniejsze są półprodukty – bakalie, tłuszcze, mąka, cukry, przyprawy itp. Cukiernie i piekarnie z województwa łódzkiego powinny zaopatrzyć się w takich miejscach jak Aga PUH Sławomira Gieracha. Dzięki temu otrzymują gwarancję, że używają składników z najwyższej półki.

Nowoczesny marketing

Pamiętajmy, że reklama jest dźwignią handlu. Współcześnie także cukiernie i piekarnie mogą korzystać z potęgi mediów społecznościowych. Eksponujmy w nich apetyczne zdjęcia naszych najlepszych wypieków, dbajmy o zbieranie dobrych opinii klientów i chwalmy się sukcesami. Dzięki temu wieść o lokalu szybko rozejdzie się internetową pocztą pantoflową!

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz