Artykuł sponsorowany

Co warto wiedzieć przed remontem silnika?

Co warto wiedzieć przed remontem silnika?

Remont silnika to niekiedy konieczność. Problem z jednostką napędową nasila się w szczególności, jeżeli mamy do czynienia z wieloletnim autem. W zależności od rodzaju awarii, należy wykonać wymianę lub postarać się wyremontować silnik. Niektóre zabiegi konstrukcyjne można wykonać samodzielnie, przy czym warto posiadać pewne umiejętności. Co warto wiedzieć przed remontem silnika? Na czym polega renowacja jednostki napędowej?

Samodzielna naprawa silnika

Efektywny remont silnika powinien być kompleksowy, przez co musi obejmować wszystkie podzespoły. To trudne zadanie zwłaszcza dla kogoś, kto nie interesuje się motoryzacją. Najczęściej wykonanie remontu silnika zleca się wyspecjalizowanym firmom, takim jak AGE-Power. Układy jednostki napędowej Deutz nie mają przed nimi tajemnic. Co więcej, wykonują remonty silników na terenie całej Polski, przez co szybko dojadą do klienta nawet w przypadku nagłej awarii silnika. Co z samodzielną naprawą? Na ogół nie jest to polecane zajęcie, bowiem odpowiednia diagnostyka to podstawa. Zwykle nie jesteśmy  w stanie samodzielnie znaleźć źródła problemu, zwłaszcza w przypadku braku posiadania specjalistycznego sprzętu.

Jak wygląda renowacja jednostki napędowej?

Renowacja jednostki napędowej trwa około tygodnia. Dlaczego tyle? Na kompleksowy remont silnika składa się szlifowanie wału korbowego, wygładzanie cylindrów, wymiana tłoków oraz panewek i frezowanie gniazd zaworowych. Niekiedy wykonywane jest również szlifowanie zaworów. Kluczowy w trakcie remontu silnika jest dobór odpowiednich elementów. Często okazuje się, że chcąc wymienić tylko niektóre elementy, np. pierścienie tłokowe, jeszcze bardziej niszczymy silnik. W przypadku nowoczesnej jednostki napędowej ważna jest kolejność remontowanych elementów. Najbardziej precyzyjnym powinno się być podczas dokręcania śruby głowicy. Nawet małe zaniedbania mogą prowadzić do kolejnych awarii. W niektórych przypadkach remont silnika jest nieopłacalny, dlatego w trakcie usterki warto wziąć pod uwagę możliwość całkowitej wymiany jednostki napędowej. Wiele zależy od tego, w jakim stanie jest silnik – w tym, ile awarii przeszedł oraz jaką ma pojemność, przebieg, a także, z którego roku pochodzi.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz