Co to jest SEO?

Co to jest SEO?

Chcesz, aby Twoja firma odniosła sukces w Internecie? W takim razie musisz zadbać o jej skuteczną promocję. Podstawowym narzędziem reklamowym jest nowoczesna strona WWW. Firmowa witryna to jednak za mało, aby pozyskiwać klientów i wyróżnić się na tle konkurencji. Ważne jest jeszcze, aby zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Otóż najlepiej sprawdzą się działania SEO. O tym, czym jest Search Engine Optimalisation piszemy poniżej. Przeczytaj i sprawdź, jak poprawić swoją pozycję w wyszukiwarce. 

Jak być wysoko w Google, czyli czym jest SEO?

Możesz założyć, że właśnie w tej chwili Twój potencjalny klient wyszukuje w wyszukiwarce internetowej informacji o produktach i usługach. Obecnie to przede wszystkim tą drogą najwięcej użytkowników trafia na firmowe witryny.

Dlatego, aby dotrzeć do klientów już zainteresowanych ofertą – taką, którą może zagwarantować im Twój biznes – musisz zadbać o widoczność swojej marki w wynikach wyszukiwania. Jak to zrobić? Poprzez wdrożenie skutecznych działań SEO.

Search Engine Optimalisation to optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki. Obejmuje wszelkie działania, których celem jest poprawa pozycji witryny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Dlatego, jeśli chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej firmy w sieci, to musisz celować wysoko – pamiętaj, że większość internautów przegląda tylko pierwsze pozycje w rankingu Google.  

Zastanawiasz się, jak to działa? Otóż dzięki optymalizacji SEO roboty Google lepiej rozumieją zawartość Twojej strony internetowej. Na tej podstawie wyszukiwarka ocenia, czy witryna jest przydatna, wartościowa i przyjazna dla użytkowników. Jeśli tak, to serwis wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania po wpisaniu przez internautę konkretnych słów kluczowych.  

Czytaj dalej, jeśli chcesz poznać działania SEO, dzięki którym możesz walczyć o wysokie pozycje w wyszukiwarce i pozyskiwać nowych klientów.

SEO_pozycjonowanie_1200x320

Na czym polega SEO?

Odpowiedzieliśmy już, czym jest Search Engine Optimalisation. Jednak wciąż zagadką pozostaje, na czym polega skuteczna optymalizacja SEO. Ten długotrwały proces, wymaga nie tylko zrozumienia wytycznych Google, ale również analizy własnej strony WWW. Wszystko po to, aby wyszukiwarka oceniła Twoją witrynę jako wartościową dla użytkowników i umieściła ją wysoko w rankingu.

Pamiętaj, że istnieje mnóstwo czynników, które mają wpływ na widoczność serwisu w sieci. Dlatego musisz prowadzić działania SEO zarówno w serwisie (on-site), jak i poza nim (off-site).   

SEO – działania on-site

Aby zyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, musisz ulepszyć wszystkie ważne elementy składowe serwisu. Duża część z nich ma bowiem wpływ na to, jak stronę WWW oceniają roboty Google. SEO on-site obejmuje techniczne aspekty witryny oraz działania związane z treścią. Podczas optymalizacji musisz zadbać więc m.in. o:

  • odpowiedni dobór słów kluczowych – wykonaj analizę fraz i w sposób naturalny umieszczaj na swojej stronie popularne słowa kluczowe dopasowane do zawartości oraz związane z Twoją branżą; 
  • optymalizację treści – twórz unikalne, atrakcyjne, zróżnicowane i wartościowe materiały pod SEO, które będą wyczerpywać temat oraz aktualizuj opublikowane wcześniej teksty czy opisy;
  • właściwą strukturę tekstu – zadbaj o formę publikowanych treści, stosuj hierarchiczne nagłówki oraz spraw, aby tekst na stronie był uporządkowany i podzielony na logiczne akapity;
  • responsywny web design – wdróż technologię RWD, dzięki której Twoja strona będzie bezproblemowo wyświetlać się na różnych ekranach i urządzeniach (również mobilnych);
  • prędkość ładowania strony – jeśli chcesz zmniejszyć współczynnik odrzuceń, to spraw, aby Twoja witryna sprawnie działała i ładowała się jak najszybciej;
  • bezpieczeństwo – aby zapewnić szyfrowanie danych użytkowników oraz bezpieczne połączenia sieciowe, musisz zainstalować w serwisie certyfikat SSL;
  • linkowanie wewnętrzne – umieszczaj na stronie w sposób naturalny i z umiarem linki, które odsyłają użytkownika do innych miejsc w obrębie witryny;
  • przyjazne adresy URL – sprawdź, czy Twoja strona ma poprawną strukturę adresów URL, które precyzyjnie opisują zawartość oraz są czytelne, przejrzyste i możliwie jak najkrótsze;
  • optymalizację grafik – poinformuj wyszukiwarkę, co dokładnie znajduje się na zdjęciu opublikowanym w witrynie poprzez atrybut alt, czyli opisowy tekst zastępczy;
  • poprawne meta dane – przygotuj atrakcyjne meta tytuły oraz opisy, które zachęcą do interakcji, oddadzą zawartość serwisu i będą zawierały odpowiednie słowa kluczowe.

Wszystkie powyższe działania stanowią ważny element strategii SXO, czyli połączenia SEO i UX (doświadczenia użytkownika w kontakcie ze stroną WWW). Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoja witryna jest odpowiednio zoptymalizowana, to wykonaj audyt, który wskaże ewentualne błędy do poprawy.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


SEO – działania off-site

Skuteczna optymalizacja SEO obejmuje również działania poza firmową witryną. W ramach pozycjonowania off-site musisz zadbać o takie elementy jak:

  • wartościowy profil linkowy – pozyskuj naturalne i bezpieczne linki do swojej strony internetowej z różnych miejsc sieci np. katalogów firm czy tematycznych serwisów;
  • rozpoznawalność marki w Internecie – stwórz wizerunek eksperta w branży poprzez wartościowe wpisy gościnne w jakościowych portalach, zoptymalizowaną wizytówkę w Google Moja Firma oraz obecność marki w mediach społecznościowych;
  • historia domeny i okres rejestracji – wybierz unikalny adres dla Twojej strony WWW, który ma bezproblemową historię i postaw na dłuższy abonament, dzięki czemu czeka Cię krótsza droga na szczyt rankingu.   

Optymalizacja SEO strony internetowej – czy to się opłaca?

Wiesz już, jak skutecznie zoptymalizować swoją firmową witrynę. Ale czy zdajesz sobie sprawę, dlaczego SEO jest tak ważne? Przede wszystkim dlatego, że przynosi bardzo wiele korzyści dla biznesu. Skuteczne pozycjonowanie sprawia, że poprawiasz jakość strony, zyskujesz widoczność i rozpoznawalność marki, zwiększasz sprzedaż oraz generujesz większy zysk.

Kluczem do sukcesu jest dotarcie do klientów w momencie, gdy sami poszukują informacji o produktach i usługach – takich, które oferuje również Twoja firma. Pamiętaj jednak, że optymalizacja pod wyszukiwarki to proces, który wymaga fachowej wiedzy, czasu, specjalistycznych narzędzi, bieżącej aktualizacji oraz odpowiedniego budżetu.

Co to oznacza? Przede wszystkim to, że musisz stale dbać o witrynę i dopasowywać treści oraz techniczne rozwiązania do wciąż zmieniających się wytycznych. Tylko takie działanie może zagwarantować lepszą widoczność w Google. Możesz to zadanie powierzyć specjalistom. Agencja digitalowa WeNet pozyska wartościowy ruch dla Twojej strony, gdy Ty zajmiesz się swoim biznesem.

Wybierz bogaty pakiet usług SEO, w ramach którego eksperci:

  • wykonają audyt, aby dowiedzieć się, co należy poprawić na stronie,
  • przeprowadzą skuteczną optymalizację techniczną Twojego serwisu,
  • przygotują unikalne, wysokiej jakości i atrakcyjne dla czytelnika treści,
  • zadbają o bezpieczny, wartościowy i zróżnicowany profil linkowy, 
  • precyzyjnie i transparentnie przedstawią wyniki podjętych działań SEO. 

Chcesz zdobywać więcej klientów? Twoim celem jest poprawa pozycji strony WWW w wynikach wyszukiwania? Nie wahaj się – wejdź na WeNet.pl i zamów darmową wycenę. Skorzystaj z doświadczenia doradców internetowych i rozpocznij walkę o lepszą widoczność w Google. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz

Przeczytaj także

Wyszukaj firmy z branży