Jakie są zalety e-mail marketingu?
Marketing internetowy niesie ze sobą wiele korzyści dla każdego przedsiębiorcy. Niemal każde przemyślane działanie w sieci może sprawić, że poprawisz wizerunek swojej marki lub zdobędziesz nowych klientów. Jedną z metod promocji firmy w Internecie jest e-mail marketing. Jest on szczególnie przydatny, jeśli prowadzisz sklep internetowy, ale nie nie tylko! Dlaczego? Poczty internetowej używa aż 4,15 miliarda ludzi na całym świecie, a prawie 92% z nich czyta newslettery[1].
Co to jest e-mail marketing?
E-mail marketing jest formą marketingu bezpośredniego. Wykorzystuje on elektroniczne skrzynki pocztowe, na które wysyłane są komercyjne wiadomości. Mogą one:
informować o ofercie/nowościach,
informować o promocjach/rabatach,
budować relacje z klientem, wysyłając mu tematyczne/poradnikowe wiadomości content marketingowe (po uprzednim zapisaniu się klienta na listę mailingową).
Głównymi celami tej metody promocji w sieci są utrzymanie relacji ze stałymi klientami/osobami zainteresowanymi Twoją ofertą oraz tworzenie nowych relacji tego typu.
Rodzaje e-mail marketingu, jakie można wymienić to:
newslettery, dzięki którym możesz wysyłać klientom informacje o rabatach, gdy wcześniej zapiszą się do listy mailingowej poprzez formularz na stronie,
katalogi sprzedażowe, które mają na celu pokazanie oferty i jej sprzedaż,
autorespondery, dzięki którym można wysyłać wcześniej zaplanowane informacje (na przykład poradnik rozbity na kilka części).
Jakie korzyści wynikają ze stosowania e-mail marketingu?
E-mail marketing ma wiele zalet. Wśród najczęściej wymienianych, można wyróżnić:
budowanie stałych, długotrwałych relacji z klientem,
automatyzacja (automatyczne wysyłanie wiadomości),
domykanie sprzedaży za pomocą przypomnień o pozostawionych nieopłaconych koszykach w e-commerce,
wysyłanie bardzo ważnych dla klienta wiadomości, takich jak potwierdzenie zakupu,
dotarcie do dużej liczby odbiorców,
personalizacja przekazu,
dotarcie bezpośrednio do klienta, który ma określone cechy lub jest w określonej lokalizacji,
fakt, że klient, do którego trafiają maile, już zainteresował się marką poprzez zapisanie się do newslettera lub zakupy – łatwiej w tym przypadku o transakcję (pierwszą lub kolejną),
wzmocnienie lojalności klientów,
mierzalność,
możliwość szczegółowego raportowania efektów,
interaktywność, która jest atrakcyjna dla odbiorcy,
wsparcie dla e-commerce marketingu,
stosunkowo niska cena,
duża skuteczność,
bardzo szybkie i sprawne działanie,
wysoki współczynnik klikalności (ilości kliknięć w wiadomość),
wysoki ROI (czyli duży zwrot kosztów inwestycji),
możliwość wyboru spośród wielu narzędzi, które dostarczają wiadomości do klientów.
E-mail marketing – co jeszcze warto wiedzieć?
E-mail marketing jest wykorzystywany przez marki w różnych celach. Przykłady e-mail marketingu, jakie można przywołać to wiadomości wysyłane w celu poinformowania o szczegółach oferty i różnego typu promocjach. Można również tworzyć i rozpowszechniać z pomocą e-mail marketingu content (czyli merytoryczne i wartościowe treści np. newslettery). Wykorzystuje się je również do prowadzenia badań (na przykład rozsyłając ankietę do wypełnienia).
Koszt kampanii e-mail marketingowej zależy od:
celu,
zakresu,
ilości adresów, do których będą wysyłane maile,
jakości tekstów,
grafiki,
czasem także kosztu zakupu wysyłkowej platformy,
tego, czy jest to e-mail marketing b2b, czy b2c.
Warto pamiętać, że aby mailing reklamowy był skuteczny, musi:
być dostarczany za przyzwoleniem osoby, do której jest wysyłany,
być rzeczowy i konkretny, nie zbyt długi,
być spersonalizowany,
być spójny – temat i treść muszą być zgodne,
zawierać CTA, czyli wezwanie do działania (zakupu, wejścia na stronę itp.),
sprawdzać, czy do danej grupy odbiorców bardziej trafiają grafiki, czy same teksty, a może ich połączenie,
kierować do wartościowej strony docelowej,
mieć posegregowaną bazę danych,
być poddany analizie pod względem wyników.
Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>
Dlaczego prowadzenie kampanii E-mail Marketingowych powierzyć specjalistom?
Warto zaznaczyć, że w 2022 roku średni współczynnik otwarć wiadomości e-mailiowych o charakterze e-mail marketingowym wynosił 21.5%. Średni współczynnik klikalności natomiast 2,3%. 0,1% ludzi zrezygnowało z subskrypcji[2]. Jeśli osiągasz niższe wyniki i szukasz w tej kwestii pomocy, WeNet z pewnością Ci pomoże!
Doradcy internetowi WeNet:
profesjonalnie przygotowują spersonalizowane wiadomości dla Twoich klientów,
dostosowują treści do Twoich potrzeb,
wiedzą, jak przyciągnąć uwagę odbiorcy i stworzyć wiadomość, która zostanie otwarta,
wysyłają klientom mailing zgodnie z najnowszymi danymi, wskazującymi na największą możliwość otwarcia wiadomości,
trafią z ofertą do celu i pozyskają dla Ciebie efektywne leady (osoby, które są faktycznie zainteresowane zakupem Twojego produktu/usługi),
skutecznie nakłonią odbiorców do działania, jakiego oczekujesz.
Aby skutecznie stosować ten rodzaj e-digital marketingu, zacznij działać z pomocą specjalistów. Efekty pozytywnie Cię zaskoczą!
Dzięki e-mail marketingowi możesz między innymi przypominać klientom o porzuconych koszykach w e-sklepie. Zobacz, dlaczego to robią.
1.https://www.websiterating.com/pl/research/email-marketing-statistics-facts/
2.https://www.campaignmonitor.com/resources/guides/email-marketing-benchmarks/