Jakie są zalety e-mail marketingu?

Jakie są zalety e-mail marketingu?

Marketing internetowy niesie ze sobą wiele korzyści dla każdego przedsiębiorcy. Niemal każde przemyślane działanie w sieci może sprawić, że poprawisz wizerunek swojej marki lub zdobędziesz nowych klientów. Jedną z metod promocji firmy w Internecie jest e-mail marketing. Jest on szczególnie przydatny, jeśli prowadzisz sklep internetowy, ale nie nie tylko! Dlaczego? Poczty internetowej używa aż 4,15 miliarda ludzi na całym świecie, a prawie 92% z nich czyta newslettery[1].

Co to jest e-mail marketing?

E-mail marketing jest formą marketingu bezpośredniego. Wykorzystuje on elektroniczne skrzynki pocztowe, na które wysyłane są komercyjne wiadomości. Mogą one:

  • informować o ofercie/nowościach,

  • informować o promocjach/rabatach,

  • budować relacje z klientem, wysyłając mu tematyczne/poradnikowe wiadomości content marketingowe (po uprzednim zapisaniu się klienta na listę mailingową).

Głównymi celami tej metody promocji w sieci są utrzymanie relacji ze stałymi klientami/osobami zainteresowanymi Twoją ofertą oraz tworzenie nowych relacji tego typu.

Rodzaje e-mail marketingu, jakie można wymienić to:

  • newslettery, dzięki którym możesz wysyłać klientom informacje o rabatach, gdy wcześniej zapiszą się do listy mailingowej poprzez formularz na stronie,

  • katalogi sprzedażowe, które mają na celu pokazanie oferty i jej sprzedaż,

  • autorespondery, dzięki którym można wysyłać wcześniej zaplanowane informacje (na przykład poradnik rozbity na kilka części).

e-mail marketing

Jakie korzyści wynikają ze stosowania e-mail marketingu?

E-mail marketing ma wiele zalet. Wśród najczęściej wymienianych, można wyróżnić:

  • budowanie stałych, długotrwałych relacji z klientem,

  • automatyzacja (automatyczne wysyłanie wiadomości),

  • domykanie sprzedaży za pomocą przypomnień o pozostawionych nieopłaconych koszykach w e-commerce,

  • wysyłanie bardzo ważnych dla klienta wiadomości, takich jak potwierdzenie zakupu,

  • dotarcie do dużej liczby odbiorców,

  • personalizacja przekazu,

  • dotarcie bezpośrednio do klienta, który ma określone cechy lub jest w określonej lokalizacji,

  • fakt, że klient, do którego trafiają maile, już zainteresował się marką poprzez zapisanie się do newslettera lub zakupy – łatwiej w tym przypadku o transakcję (pierwszą lub kolejną),

  • wzmocnienie lojalności klientów,

  • mierzalność,

  • możliwość szczegółowego raportowania efektów,

  • interaktywność, która jest atrakcyjna dla odbiorcy,

  • wsparcie dla e-commerce marketingu,

  • stosunkowo niska cena,

  • duża skuteczność,

  • bardzo szybkie i sprawne działanie,

  • wysoki współczynnik klikalności (ilości kliknięć w wiadomość),

  • wysoki ROI (czyli duży zwrot kosztów inwestycji),

  • możliwość wyboru spośród wielu narzędzi, które dostarczają wiadomości do klientów.

E-mail marketing – co jeszcze warto wiedzieć?

E-mail marketing jest wykorzystywany przez marki w różnych celach. Przykłady e-mail marketingu, jakie można przywołać to wiadomości wysyłane w celu poinformowania o szczegółach oferty i różnego typu promocjach. Można również tworzyć i rozpowszechniać z pomocą e-mail marketingu content (czyli merytoryczne i wartościowe treści np. newslettery). Wykorzystuje się je również do prowadzenia badań (na przykład rozsyłając ankietę do wypełnienia).

Koszt kampanii e-mail marketingowej zależy od:

  • celu,

  • zakresu,

  • ilości adresów, do których będą wysyłane maile,

  • jakości tekstów,

  • grafiki,

  • czasem także kosztu zakupu wysyłkowej platformy,

  • tego, czy jest to e-mail marketing b2b, czy b2c.

Warto pamiętać, że aby mailing reklamowy był skuteczny, musi:

  • być dostarczany za przyzwoleniem osoby, do której jest wysyłany,

  • być rzeczowy i konkretny, nie zbyt długi,

  • być spersonalizowany,

  • być spójny – temat i treść muszą być zgodne,

  • zawierać CTA, czyli wezwanie do działania (zakupu, wejścia na stronę itp.),

  • sprawdzać, czy do danej grupy odbiorców bardziej trafiają grafiki, czy same teksty, a może ich połączenie,

  • kierować do wartościowej strony docelowej,

  • mieć posegregowaną bazę danych,

  • być poddany analizie pod względem wyników.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

Dlaczego prowadzenie kampanii E-mail Marketingowych powierzyć specjalistom?

Warto zaznaczyć, że w 2022 roku średni współczynnik otwarć wiadomości e-mailiowych o charakterze e-mail marketingowym wynosił 21.5%. Średni współczynnik klikalności natomiast 2,3%. 0,1% ludzi zrezygnowało z subskrypcji[2]. Jeśli osiągasz niższe wyniki i szukasz w tej kwestii pomocy, WeNet z pewnością Ci pomoże!

Doradcy internetowi WeNet:

  • profesjonalnie przygotowują spersonalizowane wiadomości dla Twoich klientów,

  • dostosowują treści do Twoich potrzeb,

  • wiedzą, jak przyciągnąć uwagę odbiorcy i stworzyć wiadomość, która zostanie otwarta,

  • wysyłają klientom mailing zgodnie z najnowszymi danymi, wskazującymi na największą możliwość otwarcia wiadomości,

  • trafią z ofertą do celu i pozyskają dla Ciebie efektywne leady (osoby, które są faktycznie zainteresowane zakupem Twojego produktu/usługi),

  • skutecznie nakłonią odbiorców do działania, jakiego oczekujesz.

Aby skutecznie stosować ten rodzaj e-digital marketingu, zacznij działać z pomocą specjalistów. Efekty pozytywnie Cię zaskoczą!

Dzięki e-mail marketingowi możesz między innymi przypominać klientom o porzuconych koszykach w e-sklepie. Zobacz, dlaczego to robią.

1.https://www.websiterating.com/pl/research/email-marketing-statistics-facts/

2.https://www.campaignmonitor.com/resources/guides/email-marketing-benchmarks/

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz