Artykuł sponsorowany

Wszystko, co trzeba wiedzieć o no-show fee

Wszystko, co trzeba wiedzieć o no-show fee

Organizacja wyjazdu na wakacje czy w podróż służbową zazwyczaj rozpoczyna się od zarezerwowania noclegu. Czasami jednak zdarza się, że plany zmieniają się w ostatniej chwili i podróż ostatecznie zostaje odwołana lub przełożona na inny termin. Klient nie stawia się więc w hotelu, chociaż zadeklarował swój pobyt. W takiej sytuacji hotel może nałożyć obowiązek uiszczenia opłaty za niestawienie się, czyli no-show fee.

Co to jest no-show fee?

Podczas rezerwacji pokoju klient powinien zapoznać się z informacjami o warunkach rezygnacji. W przypadku ofert bezzwrotnych raczej nie można zrezygnować z pobytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów, natomiast oferty elastyczne mogą być anulowane na zasadach wskazanych przez hotel. Klient musi przestrzegać terminu bezpłatnego odwołania pobytu, jeśli zależy mu na uniknięciu no-show fee – zrezygnowanie z pokoju w późniejszym czasie skutkuje dodatkowymi kosztami.

Hotele muszą bronić się przed stratami finansowymi, jakie ponosiłyby w wyniku niezrealizowanych rezerwacji. Czasami przyczyną niestawienia się w hotelu jest wypadek losowy, np. choroba, i wówczas warto zadzwonić do recepcji w celu dopytania o możliwość obniżenia bądź anulowania opłaty. Zdarza się jednak, że klienci zbyt pochopnie rezerwują noclegi w hotelu i bez żadnego uprzedzenia po prostu nie pojawiają się na miejscu. Wówczas trudno podważyć zasadność no-show fee.

Ile wynosi opłata za niestawienie się?

Osoby, które nie zrezygnują z pokoju w odpowiednim terminie lub wykupiły ofertę bezzwrotną, muszą ponieść koszty określone w warunkach rezerwacji. Wysokość opłaty zależy od polityki danego hotelu. Czasem no-show fee jest równa jednej nocy, zdarza się też, że sięga równowartości całego pobytu. Często stosowaną praktyką jest także konieczność zapłacenia części kwoty, np. 50% ceny, jaką należałoby ponieść za wszystkie zarezerwowane doby hotelowe. Trzeba pamiętać, że standardową procedurę podczas składania rezerwacji stanowi wymaganie od klientów podania danych karty kredytowej. Dzięki takim informacjom hotel ma możliwość zabezpieczenia środków związanych z no-show fee.

Pracownik Hotelu Amber z Gdańska radzi: 

Najłatwiej uniknąć opłaty za niestawienie się poprzez wybieranie ofert elastycznych, gwarantujących możliwość zmiany planów w ostatniej chwili. Takie oferty są korzystne zarówno dla klientów, jak i dla hotelu. Klienci mogą bez żadnych konsekwencji zrezygnować z pobytu, natomiast hotel ma czas, by znaleźć nowych gości.

Chociaż no-show fee często zaskakuje klientów, w rzeczywistości zasady nałożenia tej opłaty są przedstawiane już na etapie wybierania pokoju. Ważne jest więc czytanie wszystkich informacji przekazywanych przez hotel i wyjaśnianie wszelkich wątpliwości jeszcze przed złożeniem rezerwacji.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz