Artykuł sponsorowany

Sporządzanie aktów poświadczenia dziedziczenia z Kancelarią Notarialną Katarzyny Niedźwiedź

Sporządzanie aktów poświadczenia dziedziczenia z Kancelarią Notarialną Katarzyny Niedźwiedź

Sprawy spadkowe są zwykle załatwiane na kilka sposobów. Mowa tutaj między innymi o udziale notariusza lub postępowaniu sądowym. Jeśli chodzi o pierwszą opcję to bardzo istotną część całego tego procesu stanowi poświadczenie dziedziczenia, czyli akt, którego sporządzaniem zajmuje się między innymi Kancelaria Notarialna Katarzyny Niedźwiedź. Więcej na ten temat piszemy w poniższym artykule. Zapraszamy do jego lektury.

Czym jest i jak wygląda proces poświadczenia dziedziczenia?

Akt poświadczenia dziedziczenia to rodzaj dokumentu sporządzanego w kancelarii notarialnej przez uprawnionego do tego celu notariusza. Akt ten obowiązuje zarówno w przypadku tak zwanych spadkobierców testamentowych, jak i ustawowych. Cały proces z tym związany rozpoczyna się oczywiście od otwarcia, a następnie odczytania testamentu, natomiast osoby, których on dotyczy są zobowiązane do złożenia oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu przysługującego im spadku.

Kiedy te czynności zostaną już wykonane, wówczas notariusz z Kancelarii Notarialnej Katarzyny Niedźwiedź, jest odpowiedzialny za sporządzenie protokołu dziedziczenia oraz aktu poświadczenia dziedziczenia. Akt ten nabiera mocy prawnej w momencie wpisania go do elektronicznego rejestru poświadczeń dziedziczenia.

Jakiego typu dokumentacja oraz dane są niezbędne przy poświadczeniu dziedziczenia?

W kontekście sporządzania aktu poświadczenia dziedziczenia należy zaznaczyć, iż wykonuje się go w sposób indywidualny w odniesieniu do każdej osoby uprawnionej do przyjęcia bądź odrzucenia spadku. Aby móc przystąpić do tych czynności trzeba pamiętać też o dostarczeniu do kancelarii notarialnej wielu, istotnych dokumentów.

Mowa tutaj przede wszystkim o odpisie aktu zgonu spadkodawcy, zaświadczeniu o numerze PESEL spadkodawcy, odpisach aktów stanu cywilnego spadkobierców, numerze księgi wieczystej (w przypadku nieruchomości) oraz dokumencie tożsamości. Wówczas wymagane jest też podanie wszelkich, niezbędnych danych osobowych wraz z adresem zamieszkania oraz korespondencji.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz