Artykuł sponsorowany

Regulamin konkursowy zgodny z prawem – jak go napisać?

Regulamin konkursowy zgodny z prawem – jak go napisać?

Każdy regulamin, żeby był ważny, musi być zapisany we właściwy sposób i nie łamać obowiązującego prawa. Często zdarza się jednak, że twórcy regulaminów nie znają obowiązujących przepisów i wpisują do nich zakazane klauzule. Dotyczy to zarówno regulaminów konkursowych, jak i wewnętrznych przepisów sklepów internetowych. Podpowiadamy, co zrobić, żeby regulamin był skuteczny i wolny od zakazanych zapisów.

Promuj się bez wpadek

Konkursy internetowe to bardzo popularny sposób promocji, zwłaszcza na portalach społecznościowych. Organizując konkurs, który ma promować naszą markę, pamiętajmy jednak, że musimy trzymać się pewnych zasad. Największe portale, takie ja Facebook, posiadają określone przepisy dotyczące organizowanych tam konkursów. Musimy się ich trzymać, żeby nie narazić się na kłopoty. Co gorsza, brak przejrzystego regulaminu konkursowego może wprowadzić zamieszanie i zirytować uczestników do tego stopnia, że zamiast zyskać klientów czy fanów, sami załatwimy sobie czarny PR i zostaniemy odebrani jako nierzetelna firma. Chcąc szybko zaistnieć, dzięki facebookowym konkursom, nie zapominajmy o zdrowym rozsądku. Zanim ogłosimy konkurs przygotujmy porządny, zgodny z prawem regulamin.

Najważniejsze zasady

Regulamin jest obowiązkowym elementem każdego konkursu. Musimy też zadbać, by uczestnicy konkursu zapoznali się z jego regułami – powinni przeczytać regulamin i zgodzić się na ustalone w nim zasady. Tworząc regulamin pamiętajmy, żeby zawrzeć w nim wszystkie najważniejsze informacje. Muszą się w nim znaleźć dane organizatora i koordynatora konkursu, informacje, na jakim obszarze się on rozgrywa – możemy podać np. po prostu kraj. Konieczne jest też sprecyzowanie celu konkursu, podanie sponsora nagród i przedstawienie harmonogramu zabawy. Punktem obowiązkowym regulaminu każdego konkursu internetowego jest też przedstawienie zasad konkursu. Musimy napisać, kto może być uczestnikiem – czy są jakieś ograniczenia wiekowe lub inne? Czy ktoś jest wykluczony z konkursu – np. członkowie rodzin organizatorów? Koniecznie poinformujmy też, ile zgłoszeń może przesłać uczestnik, jakie zadanie powinien wykonać, co powoduje dyskwalifikację i w jaki sposób zostanie wyłoniony zwycięzca. Regulamin musi zawierać też informacje o sposobie przekazania informacji o wygranej do zwycięzcy i zasadach wręczenia nagrody.

Sprawdź swój regulamin

Zasady dotyczące konkursów internetowych są dość zawiłe. Dlatego najlepiej regulamin przygotować z pomocą specjalisty. Przemysław Puzdrowski LS Polska to firma, która zajmuje się fachowymi poradami prawnymi w dziedzinie regulaminów konkursów i stron internetowych. Możemy zlecić mu przygotowanie gotowego regulaminu – standardowego lub przeznaczonego dla konkretnego konkursu. Jeśli mamy już gotowy regulamin, możemy też zlecić jego sprawdzenie, żeby wszystkie ewentualne błędy i zakazane klauzule zostały wykryte i skorygowane.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz