Pomoc w rejestracji pojazdów oferowana przez firmę Asekuro Ubezpieczenia
Samodzielna rejestracja pojazdu to dość czasochłonny proces. Zaczyna się od zgromadzenia wielu różnych dokumentów. Następny krok to wizyty w stosownych urzędach i czekanie w kolejkach. Nie każdy ma czas by się tym zajmować. Na szczęście jest proste rozwiązanie tego problemu. Dopełnianiem formalności zajmują się firmy takie jak Asekuro Ubezpieczenia. Jakie działania wchodzą w zakres jej usług?
Dokumentacja do rejestracji samochodu
Asekuro Ubezpieczenia działa nieprzerwanie od 2010 roku. W jego ofercie dostępne są ubezpieczenia komunikacyjne i inne. Firma zajmuje się także pośrednictwem w rejestracji aut nowych i używanych. Już podczas pierwszego kontaktu, jej przedstawiciele wskazują klientom podstawową listę dokumentów, które trzeba zebrać. Należy do nich:
wniosek o rejestrację pojazdu,
dowód tożsamości i dowód własności pojazdu,
dokumenty rejestracyjne i polisa OC,
zaświadczenie z badania technicznego.
Spis uzupełnia pełnomocnictwo pozwalające biuru działać w imieniu klient. Po otrzymaniu dokumentów specjaliści zajmują się wszystkimi formalnościami. Właściciel lub właścicielka auta mogą skupić się na innych sprawach.
Używane i nowe auta
Kwestia dokumentów nie kończy się na podstawowej liście. Pracownicy biura Asekuro mieszczącego się w Jabłonce w województwie małopolskim kompletują też dodatkowe druki. Przy rejestracji używanego samochodu potrzebna jest karta pojazdu, tablice i stary dowód rejestracyjny. Do tego dochodzi zaświadczenie o aktualnym badaniu technicznym. W przypadku nowego auta, poza kartą, wymagana jest faktura potwierdzająca zakup. Nie można zapominać o świadectwie homologacji oraz potwierdzeniu zapłaty akcyzy. Dowód opłacenia akcyzy jest też potrzebny przy rejestracji auta sprowadzanego z zagranicy. Należy go dołączyć do przetłumaczonych przez tłumacza przysięgłego dokumentów takich jak umowa kupna-sprzedaży.
Jak przebiega rejestracja pojazdu z pomocą firmy Asekuro Ubezpieczenia? Usługa składa się z kilku elementów. W pierwszym kroku specjaliści odbierają od klienta zestaw podstawowych dokumentów. Kolejne etapy opisuje przedstawiciel małopolskiego biura:
- Po zebraniu druków opłacamy w imieniu klienta akcyzę w Urzędzie Celnym. Następnie uiszczamy podatek od zakupu auta w Urzędzie Skarbowym. Po tym kompletujemy wszystkie dodatkowe dokumenty, w tym tłumaczenia zagranicznych, oraz formularze.
Jak wygląda ostatni etap rejestracji samochodu? Pracownicy Asekuro zajmują się wszystkimi formalnościami w odpowiednim Wydziale Komunikacji. Zwykle dopełnianie wszystkich procedur rejestracyjnych trwa 24 godziny.