Artykuł sponsorowany

O czym należy pamiętać przy zakupie ubrań do pracy w biurze?

O czym należy pamiętać przy zakupie ubrań do pracy w biurze?

W wielu miejscach pracy wciąż obowiązują bardzo restrykcyjne zasady odnośnie firmowego dress codu. Jest to widoczne szczególnie w korporacjach, a także punktach obsługi klienta, gdzie niezwykle ważna jest prezencja pracowników, która wpływa na postrzeganie przedsiębiorstwa. Choć w zależności od firmy, pewne elementy mogą się różnić, to istnieje także kilka uniwersalnych zasad odnośnie dress codu. Jakich? Sprawdź z nami.

Stonowana kolorystyka

Bardzo istotnym elementem przy wyborze ubrań do pracy w biurze jest kolorystyka. Zarówno kobiety jak i mężczyźni powinni sięgać po stonowane barwy, takie jak czerń, granat, grafit, szarości, beże, brązy i biele. Nie rzucają się one w oczy, a także stanowią najlepszą oprawę dla tego co najważniejsze, czyli usług, jakie ma nam oferować przedstawiciel firmy. Uważa się także, że bardziej odważne i żywe barwy można zastosować jedynie w przypadku butów (z zakrytymi palcami), choć i tutaj należy znaleźć pewien umiar i unikać takich kolorów jak żółty lub różowy.

Subtelne dekolty i długości

Kolejnym ważnym czynnikiem przy zakupie garderoby wpisującej się w firmowy dress code, jest wybór ubrań ze skromnym dekoltem oraz odpowiednią długością. W przypadku tej ostatniej, najlepiej aby sukienki oraz spódnice sięgały przynajmniej do kolana, nie powinny być także nadmiernie obcisłe, bowiem okaże się to niepraktyczne w czasie wykonywania codziennych obowiązków w biurze. Jak przyznaje główna projektantka ubrań dla firmy TOP-BIS, wszystkie te wymogi nie oznaczają, że ubrania muszą być nudne i bez wyrazu. Można stosować ciekawe, choć wciąż oszczędne wzory, a także dodatkowe, skromne elementy, np. w postaci subtelnie zebranego materiału u dołu bluzki czy delikatnych elementów zdobiących przy dekolcie.

Subtelna biżuteria

Jak wiemy, każdą stylizację dopełniają także dodatki i nie inaczej jest w przypadku firmowego dress codu. Najlepiej sięgać po klasyczne formy takie jak delikatne naszyjniki oraz kolczyki, pozbawione świecących elementów. Unikajmy także przesady, gdyż zbyt duża liczba elementów, np. pierścionków na rękach, może prezentować się nieprofesjonalnie, nawet jeśli pozostałe części garderoby zostaną dobrane prawidłowo.

Firmy, którym zależy na nawiązywaniu profesjonalnych relacji z klientami, wyznaczają swoim pracownikom określony dress code, który musi być przestrzegany niezależnie od pory roku. Znając jednak kilka podstawowych zasad, łatwo będzie nam określić swój indywidualny styl, a także szybko znajdować te typy ubrań, które będą nam najbardziej odpowiadać.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz