Artykuł sponsorowany

Czy warto korzystać z pomocy biura rachunkowego?

Czy warto korzystać z pomocy biura rachunkowego?

Prowadzenie firmy, poza dbaniem o jej harmonijny rozwój, wiąże się z wieloma innymi, często “pobocznymi” aktywnościami. Jedną z nich jest bez wątpienia konieczność skrupulatnego monitorowania rozliczeń firmowych oraz wszelkie kwestie księgowe, podatkowe i urzędowe. Można jednak łatwo odciążyć się od powyższych obowiązków, wybierając usługi profesjonalnego biura rachunkowego. Jakie są wady i zalety takiego rozwiązania?

Dobre biuro rachunkowe - czyli jakie?

Wyróżnia się przynajmniej kilka cech, które świadczą o rzetelnym podejściu biura rachunkowego do wykonywanych obowiązków oraz do samego klienta. Jedną z najważniejszych jest bez wątpienia szeroki zakres działalności. Nowoczesne biura rachunkowe nie ograniczają się do jednego rodzaju usług, lecz oferują kompleksowe wsparcie na wielu płaszczyznach - księgowej, podatkowej i kadrowej. Bardzo często w cenę usługi wliczone jest profesjonalne doradztwo z zakresu opłacalności i planowania danej inwestycji, uzyskiwania potrzebnych pozwoleń czy pozyskiwania źródeł finansowania, a także reprezentowanie firmy w Urzędzie Skarbowym i Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.  

Jak przekonują księgowi z licencjonowanego biura rachunkowego Storno, najwyższa jakość obsługi wiąże się z nowoczesnym podejściem do klienta.  Technologia bezustannie idzie do przodu, zmianie ulegają więc także sposoby, jakimi zarządza się całym procesem księgowości. Renomowane biura rachunkowe korzystają obecnie z zaawansowanych programów komputerowych, które umożliwiają szczegółową analizę zebranych danych oraz ich segregację, będąc przy tym rozwiązaniem niezwykle szybkim i przede wszystkim bezpiecznym. Klienci zyskują tym samym wgląd do rozbudowanych systemów księgowości online w dowolnym czasie, z dowolnego miejsca i urządzenia z dostępem do sieci. 

Czy to wszystko jest bezpieczne?

Przeglądając ofertę biura rachunkowego warto upewnić się, że jest ono ubezpieczone. Jest to wymagane prawnie - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 6 listopada 2014 roku, każda firma oferująca usługi z zakresu doradztwa podatkowego i księgowego zobowiązana jest do wykupienia polisy ubezpieczeniowej. Klient otrzymuje więc gwarancję bezpieczeństwa oraz zabezpiecza się od ewentualnych szkód i problemów wynikłych z błędu popełnionego przez takie biuro. Tym samym może skupić się wyłącznie na prowadzeniu własnej działalności, bez obaw o kłopoty natury prawnej czy jakiekolwiek straty finansowe. By jednak wykluczyć tego typu sytuacje, dobrze jest postawić na licencjonowane biura rachunkowe.   

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz