Artykuł sponsorowany

Aleksandra Małofiej: podstawowe informacje na temat prowadzenia ksiąg handlowych

Aleksandra Małofiej: podstawowe informacje na temat prowadzenia ksiąg handlowych

Wybór pełnej księgowości może być koniecznością lub dobrowolną decyzją. Prowadzenie ksiąg handlowych niesie za sobą liczne korzyści, poczynając od transparentnego przedstawienia sytuacji finansowej przedsiębiorstwa, aż po możliwości prognozowania dalszych losów firmy. Powierzając księgowość biuru rachunkowemu Aleksandry Małofiej, możesz mieć pewność, że wszelkie zobowiązania skarbowe zostaną zrealizowane sprawnie i terminowo.

Czym są księgi handlowe i kto musi je prowadzić?

Księgi handlowe to zestawienie wszystkich zdarzeń gospodarczych dotyczących danego przedsiębiorstwa. W myśl ustawy o rachunkowości każda księga musi zawierać: dziennik, księgę główną, księgę pomocniczą, obroty i salda księgi głównej, zestawienia sald kont ksiąg pomocniczych oraz inwentarz obejmujący wykaz składników aktywów i pasywów. Jak wskazuje pracownik biura Aleksandry Małofiej, do prowadzenia ksiąg rachunkowych zobowiązane są wszystkie spółki kapitałowe, komandytowe i komandytowo-akcyjne, oraz osoby fizyczne i spółki po przekroczeniu rocznego limitu przychodów wynoszącego 2 miliony euro. Co istotne, jeżeli spółka prowadziła pełną księgowość, ale decyzją zarządu bardziej opłacalne byłyby ryczałt albo KPiR, nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozliczać się w modelu uproszczonym.

W jaki sposób prowadzi się księgi rachunkowe?

Ustawa o rachunkowości nie precyzuje sposobu prowadzenia ksiąg handlowych, niemniej zaznacza, że każdy przedsiębiorca ma obowiązek wypełniania swoich powinności w sposób skrupulatny, bezbłędny, sprawdzalny i regularny. Pojęcie sprawdzalności odnosi się do możliwości udowodnienia, że wszystkie zdarzenia gospodarcze rzeczywiście miały miejsce. Systematyczna prowadzenie pełnej księgowości, zwłaszcza w dużych firmach, może być kłopotliwe, dlatego większość podatników korzysta z pomocy zewnętrznego księgowego. Specjaliści z biura rachunkowego Aleksandry Małofiej zadbają o to, aby księgi były prowadzone zgodnie ze stanem faktycznym, a wszystkie zapisy znajdowały się na odpowiednich kontach.

Opracowanie:
Szamocin, pl. Wolności 46
tel. 602 758 397
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz