Grafika okienna jako sposób na zwrócenie uwagi na swój punkt usługowy
Ogromna konkurencja na rynku obecnie sprawia, że jednym z kluczowych zadań stojących przed przedsiębiorcą jest promocja jego produktu lub usługi. Istnieje bardzo wiele narzędzi marketingowych ułatwiających wyróżnienie się na tle innych firm. Jeśli dysponujemy lokalem usługowym – czy to na parterze budynku mieszkalnego, czy na przykład w galerii handlowej – warto skorzystać z możliwości, jakie daje zastosowanie grafiki okiennej.
Pod tym pojęciem rozumieć należy różnego typu dekoracje, zwykle o charakterze reklamowym, które umieszcza się na szybach witryn albo tuż przy nich. W tym ostatnim przypadku mowa o ozdobnych tkaninach lub roletach, ale najczęściej spotykanym rozwiązaniem jest naklejenie na przezroczystej powierzchni pionowej specjalnych folii.
Szeroki wachlarz możliwości
– Mogą się rozpościerać na całą powierzchnię szyby albo tylko jej część, być wycinane w fantazyjne kształty lub zadrukowane, przepuszczające światło bądź całkowicie je blokujące – wylicza specjalista z drukarni wielkoformatowej AdvMedia. Warto wyróżnić tu technikę One-Way Vision, pozwalającą obserwować to, co się dzieje po drugiej stronie – ale tylko w jednym kierunku. Rozwiązanie to jest charakterystyczne chociażby dla oklejonych reklamami środków komunikacji miejskiej.
Zalety wedle potrzeb i oczekiwań
W przypadku jednak grafik okiennych w punktach usługowych jak najbardziej można zastosować też folie uniemożliwiające zajrzenie do środka z ulicy, co często jest bardzo pożądanym efektem, np. w salonach piękności czy gabinetach lekarskich. Umieszczona po zewnętrznej stronie, odpowiednio zaprojektowana grafika albo po prostu duża plama żywego koloru skutecznie przyciąga wzrok przechodniów i zachęca do skorzystania z oferty danego lokalu.
Grafika okienna jako wizytówka przedsiębiorstwa
Tak już jesteśmy skonstruowani ewolucyjnie jako ludzie, że naszą uwagę zwracają przede wszystkim rzeczy ładne lub wyróżniające się z tła. Wykorzystanie dużej powierzchni okien naszego punktu jako powierzchni reklamowej okazuje się więc strzałem w dziesiątkę, a niekiedy pozwala też zaoszczędzić chociażby na szyldzie.
Grafika okienna nie tylko bowiem ułatwia dostrzeżenie lokalu wśród wielu innych (w tym należących do konkurencji), a co za tym idzie, również sprawniejsze dotarcie do niego – ale też odpowiada niejako za pierwsze wrażenie wywołane na potencjalnych klientach. Jeśli w okolicy znajdą się dwa punkty o podobnej ofercie, niezdecydowane osoby chętniej wybiorą firmę, której siedziba lepiej się prezentuje. Jeśli zaś nawet przechodzień chwilowo nie ma zamiaru skorzystania naszej usługi, to wyrazista dekoracja okienna zapadnie mu w pamięć i pomoże odnaleźć nasz lokal, gdy będzie tego potrzebował.