Artykuł sponsorowany

Efekt hologramu na wydrukach

Efekt hologramu na wydrukach

Zastosowanie hologramów pozwala zabezpieczyć wydruki przed niepożądanym kopiowaniem przez osoby trzecie. Hologramy są najczęściej stosowane na biletach, kuponach oraz wszelkiego rodzaju kartach VIP oraz innych unikalnych wydrukach.

Niektóre drukarnie oferują klientom profesjonalne zabezpieczanie lub wyróżnianie swoich wydruków za pomocą hologramów. Dzięki zastosowaniu hologramów i holograficznych plomb, możliwe jest chronienie wydruków przed nieautoryzowanym kopiowaniem, a nawet wykrycie próby nieupoważnionego dostępu do wydruków.

Hologramy na wydrukach i produktach często są umieszczane także po to, aby podkreślić ich oryginalność oraz profesjonalizm wykonania. Wspólną cechą wszystkich hologramów jest wysoka rozdzielczość, która jest wielokrotnie wyższa od możliwości klasycznego drukowania. Ta właściwość sprawia, że znaki holograficzne są bardzo trudne do sfałszowania.

Jak tworzy się hologramy

Hologramy na wydrukach mogą być tworzone na specjalnej folii w kolorze srebrnym lub złotym. Obraz holograficzny powstaje poprzez załamanie światła i interferencje, które widoczne są na precyzyjnie wykonanych, mikroskopijnych odkształceniach. Wzór hologramu produkuje się na podstawie materiałów dostarczonych przez klienta, dlatego to klient decyduje jak chce „przyozdobić” swoje dokumenty.

- Nawet jeżeli klient dostarczy wzór dwuwymiarowy, efekt końcowy i tak będzie sprawiał wrażenie trójwymiarowego, bo taka jest specyfika hologramów. Oczywiście, klient może sobie stworzyć projekt hologramu trójwymiarowego, jest on bardziej skomplikowany, ale znaki które tworzy wyglądają bardzo nowocześnie i zjawiskowo. – wyjaśnia pracownik drukarni Studio Edytor.

Efekt hologramu na wydrukach to skuteczny sposób zabezpieczania dokumentów, ale co ciekawe, bardzo często jest także wykorzystywany jako ozdoba. Hologramy są nanoszone m.in. na biurową papeterię i zaproszenia ślubne. Papier z hologramem wygląda nie tylko bardzo nowocześnie, ale również kunsztownie i świadczy o profesjonalizmie stosującej go firmy.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz