Artykuł sponsorowany

Znaczenie szkoleń i konferencji dla dzisiejszego biznesu

Znaczenie szkoleń i konferencji dla dzisiejszego biznesu

Rosnąca konkurencja, zmieniający się rynek i walka o klienta są nieodłączną częścią biznesu we wszystkich branżach. Dawniej szkolono pracowników tylko pod względem technicznym, by poprawnie wykonywali swoje zadania i obowiązki. Dziś firmy organizują także szkolenia z zakresu marketingu, negocjacji, psychologii czy kontaktu z klientem. Jakie mają znaczenie dla firm?

Zawód szkoleniowca

Duże firmy, które mogą sobie pozwolić na zatrudnienie dodatkowego pracownika, często przyjmują do swojego zespołu profesjonalnych szkoleniowców. Szkoleniowiec przygotowuje i opracowuje materiały, które wykorzystywane są do prezentacji i spotkań z pracownikami. Osoba, która potrafi przekazywać swoją wiedzę w sposób efektywny i to jest jej specjalizacja, potrafi sobie poradzić z zagadnieniami z każdej branży. Właściciele mniejszego biznesu, którzy potrzebują szkoleniowca doraźnie, mogą skorzystać z usług firm zajmujących się przygotowywaniem tego typu spotkań dla pracowników. Szkoleniowca można nazwać firmowym korepetytorem, który pobiera wynagrodzenie za przygotowanie pracowników do realizacji swoich zadań. Jeżeli siedziba firmy nie pozwala na zorganizowanie spotkania szkoleniowego ze względu na brak odpowiedniego pomieszczenia, możemy wynająć salę konferencyjną. Klub Creator Strefa Spotkań z Wrocaławia oferuje na przykład kilka sal o różnej wielkości oraz dodatkowo organizację przerw na kawę, lunch czy przekąski z oferty restauracji będącej częścią obiektu. Sale są odpowiednie zarówno do prowadzenia szkoleń, jak i organizacji konferencji dla pracowników czy klientów firmy.

Wartość szkoleń i konferencji

Regularne szkolenia pracowników, nie tylko w momencie, gdy firma się przebranżawia czy wprowadza do swoje oferty całkowicie nowy asortyment, podnoszą ich kompetencje i wzmacniają pewność siebie. Pracownik nie tylko nabiera dodatkowej wiedzy, ale ma również poczucie, że firma niejako inwestuje w jego rozwój. Nie będziemy rzecz jasna szkolić mechanika samochodowego z technik sprzedaży czy marketingu internetowego, bo mija się to z celem. Jednak już szkolenie dotyczące tego, jak rozmawiać z klientem, jak przedstawiać mu swoją ofertę i wycenę, jak przekonać laika do wyboru tego, a nie innego warsztatu samochodowego – może przynieść wymierne korzyści. Czasem zagadnienia, które są całkowicie oczywiste dla właściciela firmy lub kierownictwa, dla pracowników firmy mogą być jeszcze obce, nie odkryte. Warto się więc dzielić swoją wiedzą. Konferencje organizowane dla większego zespołu pozwalają natomiast na przedstawienie strategii marketingowej, omówienie rezultatów dotychczasowych działań czy idei przeprowadzania zmian w firmie. Konferencja pozwala na dotarcie do większej grupy osób jednocześnie, a dodatkowo umożliwia zorganizowanie dyskusji, tak by pracownicy mogli podzielić się swoimi uwagami, które mogą okazać się cenne. Konferencje przynoszą więc obopólne korzyści. Spotkania organizowane dla klientów natomiast prezentują ofertę firmy oraz umożliwiają na zadanie dodatkowych pytań z nią związanych. Można nazwać je bezpośrednią reklamą twarzą w twarz. Zarówno szkolenia, jak i konferencje przynoszą więc korzyści firmom z niemalże każdej branży. 

Oceń artykuł (2)
3.0
Komentarze
Dodaj komentarz