Artykuł sponsorowany

Jak sprzedać produkt podobny do innych? – dobra fotografia produktowa

Jak sprzedać produkt podobny do innych? – dobra fotografia produktowa

Komunikacja online i reklama to dwa środki do osiągnięcia celu, jakim jest wysoka sprzedaż produktów. Każde z tych narzędzi pozwala dotrzeć do tysięcy potencjalnych klientów, których trzeba przekonać o walorach promowanego wyrobu. Niezwykle istotną rolę odgrywa tu dobra fotografia produktowa. Aby skutecznie oddziaływała na odbiorcę, powinna spełniać kilka podstawowych warunków.

Rola fotografii produktowej

Sklepy internetowe stanowią dziś ważną część rynku sprzedaży, ale też ich ogromna liczba sprawia, że są dla siebie dużą konkurencją. Pragnąc wygrać w wyścigu po klienta, muszą nie tylko oferować atrakcyjny towar, ale też odpowiednio go zaprezentować. Klient, który ma do wyboru pięć miejsc sprzedających odzież online, z pewnością chętniej dokona zakupu tam, gdzie może na zdjęciu dokładnie obejrzeć interesującą go koszulę czy spodnie. Rola fotografii produktowej jest tu znacząca i często od dobrego ujęcia zależy, czy klient przekona się do zakupu. Nie wystarczy więc jedynie wykonać zdjęcia amatorskim aparatem na kuchennym stole. Najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie tego zadania specjalistom. Zalicza się do nich Abakus. Drukarnia. Warto podkreślić, że dobre zdjęcie produktowe jest też niezwykle ważne w reklamie drukowanej.

Zdjęcie, które działa na wyobraźnię!

O dobrej fotografii produktowej mówi się, że powinna opowiadać piękną historię. Powinna przedstawić obiekt tak, że wyeksponowane są jego najlepsze cechy. Podkreślone na zdjęciu atuty powinny być również odpowiedzią na potrzeby konsumenta. Odpowiednie ujęcie budzi w odbiorcy pragnienie posiadania, a w jego umyśle rodzi przekonanie o niezbędności prezentowanej rzeczy. Fotografia produktowa ma też oddziaływać na wyobraźnię. Jednym z najlepszych przykładów są zdjęcia napojów w oszronionych szklankach z dodatkiem lodu, eksponowane w okresie upałów. Właśnie wtedy wyjątkowo intensywnie pobudzają wyobraźnię i budzą przekonanie, że sięgnięcie po taki napój to jedyny sposób na ugaszenie pragnienia. Realizację marzenia o własnym mieszkaniu – paradoksalnie – można rozpocząć od kupna firanki (która jest tania) sfotografowanej w niezwykle atrakcyjnej scenerii! Ta sama firanka pokazana na jednolitym tle już tak nie zadziała.

Techniczne aspekty dobrej fotografii produktowej

Poza spojrzeniem na fotografowany obiekt i tworzeniem za pomocą odpowiedniego ujęcia odpowiedzi na pytanie klienta: „dlaczego tego potrzebuję?”, zdjęcie reklamowe powinno też spełniać określone wymogi techniczne. Istotne są:

  • perfekcyjne kadrowanie – produkt powinien znaleźć się w centrum, bez zbędnych marginesów i ujęty w sposób, który nie zmienia proporcji i kształtu obiektu,
  • odpowiednie oświetlenie obiektu, które wydobędzie zalety i ukryje niedociągnięcia,
  • wysoka ostrość zdjęcia, uzyskiwana poprzez odpowiednie ustawienie jej głębi w aparacie – odpowiednie ustawienie głębi ostrości oraz zaplanowanie kompozycji tak, aby wyodrębnić produkt z tła i stworzyć dla niego odpowiedni kontrast (ostry produkt – rozmyte tło, ciemny produkt – jasne tło,  jasny produkt – ciemne tło),
  • odpowiedni balans bieli – czysty odcień bez wpadania w tonacje błękitne, różowe lub żółte – szczególnie istotny przy fotografowaniu sukien ślubnych, pościeli, firan i innych produktów koloru białego,
  • nasycenie kolorów, które gwarantuje żywy, przyciągający uwagę obraz i jest niezbędne do uzyskania dobrej jakości wydruku w materiałach reklamowych.

Przygotowanie dobrej fotografii produktowej: biżuterii, fotografii tkanin czy fotografii odzieży wymaga też profesjonalnego sprzętu i doświadczenia. Osoby początkujące, które chcą wykonać takie zdjęcia do swojego sklepu internetowego lub ulotki reklamowej, powinny zacząć od przygotowania ministudio oraz szeregu zdjęć testowych. Ostateczną obróbkę można też wykonywać w komputerowych programach graficznych, które umożliwią poprawę kadrowania czy nasycenia kolorami.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz