Ćwicz w domu i chudnij. Jaki rower stacjonarny wybrać?

Ćwicz w domu i chudnij. Jaki rower stacjonarny wybrać?

Twoje noworoczne postanowienie to zrzucenie zbędnych kilogramów? Nie masz czasu na wizyty w siłowni, a pogoda za oknem nie zachęca do aktywności na świeżym powietrzu? Pomyśl o ćwiczeniach w domu. Myślisz, że to nudne i trudne? Domowy trening ułatwi specjalny sprzęt. Dowiedz się, jaki rower stacjonarny wybrać i na co zwrócić uwagę przy zakupie. Sprawdź, jakie są zalety ćwiczenia na rowerze stacjonarnym.

Dla kogo rower stacjonarny?

Jeśli nie wiesz, jaki rower stacjonarny kupić, sprawdź porady. W sklepach znajdziesz różne rodzaje sprzętu. Dopiero zaczynasz przygodę z trenowaniem czy masz już doświadczenie? Dokuczają ci bóle kręgosłupa? Masz sporą nadwagę? Sprawdź, który rodzaj sprzętu odpowiada twoim potrzebom.

Dla początkujących – rower stacjonarny pionowy

Najczęściej wybierany rower stacjonarny to właśnie rower pionowy. Jest prosty w obsłudze, niedrogi i rekomendowany dla początkujących. Ćwiczenia na tego typu sprzęcie są najbardziej zbliżone do jazdy na zwykłym rowerze. Intensywność treningu zależy od pozycji – ćwiczący może być wyprostowany lub lekko pochylony do przodu. Rowery stacjonarne pionowe nie tylko pomagają w odchudzaniu. Są również idealne dla osób, które chcą poprawić wydolność płuc lub mają problemy z krążeniem. Nie są jednak polecane dla wszystkich. Jeśli skarżysz się na bóle kręgosłupa, nie jest to sprzęt dla ciebie.

Dla osób z bólem kręgosłupa – rower stacjonarny poziomy

Dokuczają ci bóle pleców? Masz dużą nadwagę lub problemy z utrzymaniem równowagi? Do treningu wybierz rower poziomy. Sprzęt pozwala na trenowanie w pozycji półleżącej, dlatego jest bezpieczny dla kręgosłupa. Możesz oprzeć plecy na siedzeniu, a nogi wysunąć do przodu. Trening na rowerze stacjonarnym poziomym pozwala modelować mięśnie brzucha. Wadą tego typu sprzętu jest to, że zajmuje więcej miejsca niż rower pionowy.

Dla zaawansowanych – rower stacjonarny spinningowy

To sprzęt przeznaczony dla profesjonalistów i osób, którym zależy na intensywnym treningu. Mocny wysiłek jest możliwy dzięki pochylonej pozycji, dlatego jazda na rowerze stacjonarnym spinningowym najbardziej przypomina jazdę na rowerze szosowym. Warto pamiętać, że zakup tego typu sprzętu wiąże się z większym wydatkiem i nie jest raczej polecany dla amatorów.

Rower mechaniczny czy magnetyczny?

Podczas zakupów weź pod uwagę nie tylko pozycję podczas ćwiczeń, ale także mechanizm oporu wykorzystany w danym modelu.

Rower stacjonarny mechaniczny – czyli rower, którego działanie opiera się na najprostszym mechanizmie. Opór reguluje się za pomocą pokrętła. Podstawowy mechanizm wiąże się z łatwą obsługą i niską ceną, a w razie awarii zazwyczaj sami możemy naprawić usterkę. Minusem jest niestety głośna praca sprzętu, więc wieczorny trening może być problemem.

Rower stacjonarny magnetyczny – jeśli wolisz mocniejszy trening i nowoczesne rozwiązania, wybierz rower, w którym opór ustawia się za pomocą hamulca magnetycznego. Dodatkowym atutem sprzętu jest cicha praca, która pozwala na intensywny trening nawet późnym wieczorem.

Rower stacjonarny elektromagnetyczny – dysponujesz większym budżetem? Możesz zdecydować się na nowoczesny model elektromagnetyczny wzbogacony jest o wiele przydatnych opcji. Do wyboru są różne programy treningowe, które pozwalają na regulowanie oporu. Plusem jest też oczywiście bezgłośna obsługa.  

Na co zwracać uwagę przy zakupie roweru?

O czym jeszcze należy pamiętać w czasie zakupu? Kupując rower stacjonarny, zwróć uwagę na:

  • Maksymalne obciążenie – to szczególnie istotne, gdy decydujesz się na tańszy model. Zazwyczaj limit wynosi 160 kg, ale tańszy sprzęt może mieć delikatną konstrukcję, która nie wytrzyma dużego obciążenia.
  • Wielkość urządzenia i wykonanie – tak naprawdę im bardziej masywny sprzęt, tym będzie bardziej wytrzymały. Możesz też zdecydować się na rower stacjonarny składany, co jest wygodnym rozwiązaniem w małym mieszkaniu.
  • Ustawienie siodełka weź pod uwagę możliwość odpowiedniej regulacji siodełka. Nieprawidłowo ustawione siodełko sprawia trudności w treningu i może być przyczyną bolesnych kontuzji, a tego lepiej unikać.
  • Funkcje, czyli rower stacjonarny a odchudzanie zwróć uwagę na dostępne funkcje, które ułatwią trening i kontrolę ćwiczeń. Sprawdź, czy wybrany model pozwala na mierzenie czasu, przebytej odległości i prędkości, co jest szczególnie istotne w uzyskaniu efektów w czasie odchudzania. Dobrze, gdy sprzęt wyposażony jest w dodatkowe uchwyty, np. na bidon.

Rower stacjonarny czy orbitrek?

Wiele osób rozpoczynających przygodę z treningiem zastanawia się, co wybrać – rower stacjonarny czy orbitrek? Wszystko zależy od twoich potrzeb i kondycji. Zaletą orbitreków jest to, że łączą zalety kilku sprzętów – steppera, bieżni i roweru stacjonarnego. Pozwalają na jednoczesne trenowanie zarówno górnych, jak i dolnych części ciała.

Jeśli jednak dopiero zamierzasz rozpocząć trenowanie, zdecyduj się na rower stacjonarny. Sprzęt jest łatwy w obsłudze i nie tylko pomaga schudnąć, ale także poprawia wydolność układu krążenia. Modele pionowe są nawet polecane dla osób z bólem kręgosłupa. Jak ćwiczyć na rowerze stacjonarnym? Przede wszystkim regularnie, a przed treningiem nie zapominaj o rozgrzewce.

Oceń artykuł (0)
0,0
Komentarze
Dodaj komentarz