Artykuł sponsorowany

Sprzedaż lokalu z udziałem biura pośrednictwa w obrocie nieruchomościami

Sprzedaż lokalu z udziałem biura pośrednictwa w obrocie nieruchomościami

Struktura ilości lokali mieszkalnych sprzedanych w ramach transakcji rynkowych w podziale na rynek pierwotny i wtórny w 2016 r. przedstawiała się w następujący sposób: około 61% przypadło na rynek wtórny, a około 39% na rynek pierwotny. Olbrzymie znaczenie dla sprzedających mieszkania ma pomoc agentów nieruchomości. To oni zajmują się profesjonalnym pośrednictwem oraz reklamą nieruchomości.

Profesjonalne pośrednictwo

Do najważniejszych działań biur pośrednictwa w obrocie nieruchomościami należy doradztwo w zakresie kupna, wynajmu bądź sprzedaży nieruchomości mieszkaniowych, komercyjnych, a także gruntów. Fundamentem pracy agentów nieruchomości jest spełnianie oczekiwań klienta. W tym celu biuro w odpowiedni sposób pozna Twoje gusta, a także określi oczekiwania m.in. finansowe. Analiza potrzeb klienta pozwala na szybką finalizację sprawy, a najlepsi agenci zawsze starają się zrozumieć wymagania, a także obawy swojego zleceniodawcy. Korzystając z usług pośrednictwa takich podmiotów jak Góralczyk Nieruchomości Tomasz Góralczyk, będziesz miał gwarancję przygotowania najkorzystniejszych warunków Twojej oferty sprzedaży nieruchomości.

Reklama nieruchomości

Biura pośrednictwa w obrocie nieruchomościami świetnie znają specyfikację rynku wtórnego i pierwotnego, co pozwala również na wprowadzenie odpowiednich form reklamowych. Najskuteczniejsze są działania w Internecie. Pozornie proste katalogi ofert i wyszukiwarki domów oraz mieszkań nie są wcale takie łatwe w obsłudze z punktu widzenia agentów. Każda nieruchomość musi być w odpowiedni sposób kategoryzowana, a także pozycjonowana. Najlepsi pośrednicy wykorzystują również tradycyjne formy informacyjne – gazety branżowe, gabloty informacyjne, a także banery. Tradycyjne reklamowanie jest wciąż skuteczne. Wiele transakcji kupna/sprzedaży nieruchomości dokonywane jest przez osoby starsze bez dostępu do sieci.

Home staging

Narzędzia marketingowe dotyczące home stagingu wykorzystywane przez biura pośrednictwa w obrocie nieruchomościami mają uatrakcyjnić wygląd wnętrz. Dokonuje się tego poprzez zaproponowanie drobnych remontów – mogą to być zarówno kosmetyczne poprawki takie jak usunięcie wszystkich usterek, jak i większe zmiany, np. koloru ścian. To właśnie przemalowanie przestrzeni na jasne barwy – biały, szary, kremowy – powoduje, że nieruchomość staje się bardziej atrakcyjna dla nabywcy. Podobnie jest w przypadku zastosowania odpowiednich dodatków – poduszki dekoracyjne, ramki ze zdjęciami, modne dywany. Sprzedaż mieszkań i domów, przy których zastosowano marketingowe metody home stagingu, staje się o wiele szybsza, o czym dowiesz się od swojego agenta nieruchomości.

Zdjęcia połową sukcesu

W przypadku chęci sprzedaży domu lub mieszkania to zdjęcia odgrywają bardzo ważną rolę. Pierwszym kontaktem klienta z daną nieruchomością jest zapoznanie się z fotografiami załączonymi do oferty. Nigdy nie powinno się umieszczać zdjęć, które nie przedstawiają stanu faktycznego nieruchomości – stanu bez mebli (jeśli oferta przewiduje sprzedaż nieruchomości umeblowanej), stanu sprzed kilku lat bądź z całkowicie innym umeblowaniem, niż to oferowane. W dużej mierze ludzie wynajmują bądź kupują mieszkania „oczami”. To efekt wizualny jest najważniejszy, więc warto skonsultować to ze swoim biurem nieruchomości. Zdjęcia powinny być robione z wielu perspektyw tak, aby przedstawić prawdziwą powierzchnię wnętrz, a także powinny być wykonywane przed południem – dzięki temu wizualizacje w ofercie będą jasne i bardziej przyjazne dla oka. Nigdy nie dokonuj obróbki graficznej zdjęć przedstawiających wnętrza!

Wycena nieruchomości

Wycena nieruchomości przez rzeczoznawców majątkowych z biur pośrednictwa jest bardzo ważna w przypadku sprzedaży mieszkania czy domu. Prawidłowo określona cena – rozsądna – nie odstraszy potencjalnych klientów i pozwoli na szybkie sfinalizowanie sprawy. Warto wiedzieć jednak, że nie tylko przy sprzedaży mieszkań i domów dokonuje się wyceny. Wymagana jest również do takich celów jak zabezpieczenie kredytów hipotecznych, w przypadku działań ubezpieczeniowych, w postępowaniu spadkowych lub wtedy, kiedy należy dokonać aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste. Dzisiejszy rynek obrotu nieruchomościami otwarty jest również na sprzedaż lokali obciążonych kredytem – sprzedaż jest w tym momencie jak najbardziej możliwa, ale wymaga się, aby biuro pośrednictwa i rzeczoznawca nieruchomości, wykonali tak zwany operat szacunkowy.

Oceń artykuł (1)
1.0
Komentarze
Dodaj komentarz