Artykuł sponsorowany

W jaki sposób powstają awarie głowicy silnika?

W jaki sposób powstają awarie głowicy silnika?

Awaria głowicy silnika brzmi naprawdę groźnie. I rzeczywiście może się tak wydawać, bo najczęściej dowiadujemy się o istnieniu tego elementu dopiero po wystąpieniu jego awarii. Niestety, jej zlikwidowanie to poważny zabieg, często także kosztowny. Najczęściej jest jednak jedynym wyjściem i dlatego istotne jest przede wszystkim znalezienie warsztatu, w którym regeneracja głowicy zostanie wykonana na wysokim poziomie.

Jak wybrać warsztat regenerujący głowice?

Głowicę auta najlepiej oddać do naprawy prawdziwym fachowcom wyspecjalizowanym w dziedzinie regeneracji tych elementów. Warsztatem spełniającym te wymagania jest Cezar s.c. Mirosław Pawlikowski, Arkadiusz Sycenko. Jeśli mamy problemy z głowicą silnika, to właśnie tu zostaną one całkowicie rozwiązane. Czym jednak jest sama głowica i dlaczego jest tak istotna?

Za co odpowiada głowica silnika?

Bez wchodzenia w szczegóły techniczne można powiedzieć, że głowica to element zamykający przestrzeń roboczą ponad blokiem cylindrowym silnika. Wykonana jest najczęściej z lekkiego stopu aluminium bądź żeliwa. Niezależnie od szczegółów konstrukcyjnych, zawsze jest chłodzona – za pomocą powietrza lub cieczy. Wyposażona jest w liczne kanały chłodnicze ułatwiające to zadanie, a także kanały olejowe. Podobnie jak w większości komponentów współczesnych samochodów, także w niej znajdziemy sporą liczbę czujników. Mierzą one różne parametry, z których najbardziej interesuje nas ciśnienie oleju oraz temperatura płynu chłodniczego zawartego w układzie. Wreszcie głowica wyposażona jest w zawory: wylotowe i dolotowe. Tymi ostatnimi dopływa ładunek, te pierwsze odpowiedzialne są za wydalanie spalin.

Najczęstsze usterki głowicy

Widać więc, że głowica silnika jest elementem uczestniczącym w podstawowym procesie zachodzącym w każdym samochodzie – spalaniu paliwa mającym na celu napędzenie pojazdu. Gdy ulegnie uszkodzeniu, dalsza jazda jest całkowicie niemożliwa. Awaria może wystąpić podczas przegrzania silnika, prowadzącego do wypalenia się gniazd zaworowych. Głowica może wówczas ulec rozszczelnieniu i zdeformowaniu. Jedynym wyjściem jest wtedy regeneracja głowicy auta lub jej całkowita wymiana. Najczęściej jednak nie uszkadza się sama głowica, a uszczelka, która znajduje się bezpośrednio pod nią, na styku głowicy i bloku silnika. Spada wówczas ciśnienie panujące wewnątrz komory silnika. Jeżeli więc czujemy, że samochód z kilometra na kilometr traci moc, to najlepiej od razu skręcić do mechanika samochodowego.


Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz