Artykuł sponsorowany

Opony ciężarowe do naprawy – jak przywrócić im pełną sprawność?

Opony ciężarowe do naprawy – jak przywrócić im pełną sprawność?

Opony do ciężkich pojazdów – ciągników, TIR-ów czy maszyn budowlanych – są zwykle bardzo kosztowne. To dlatego, że muszą znosić ogromne obciążenie i pracę w bardzo trudnych warunkach. Niestety mimo tego, że takie opony wykonuje się z bardzo trwałych materiałów, po jakimś czasie są one narażone na uszkodzenia. Na szczęście uszkodzonej opony nie trzeba wyrzucać. Da się ją naprawić tak, by odzyskała pełną sprawność.

Opony do zadań specjalnych

Opony do ciężkich pojazdów ciężarowych charakteryzują się specyficzną budową – jest ona konieczna, by wytrzymały duże obciążenie TIR-ów. Takie opony są stworzone z myślą o pojazdach, których masa przekracza 3,5 tony. W ich przypadku liczy się przede wszystkim wytrzymała konstrukcja i trwałość. Odpowiednio dobrane opony pozwalają też na oszczędność paliwa. Mają gwarantować swoim użytkownikom bezpieczeństwo i pozwalać na wygodne prowadzenie pojazdu w każdej sytuacji. Niestety, nawet tak solidnym oponom zdarzają się uszkodzenia. Naprawa uszkodzonych opon do tirów, maszyn leśnych i rolniczych to główny filar działalności firmy Ryszard Kuliszewski Serwis ogumienia, która zajmuje się bardzo szeroko pojętymi usługami wulkanizacyjnymi. Z ofertą firmy można się zapoznać oglądając ten krótki filmik https://www.youtube-nocookie.com/embed/X2tnujImOlI.

Budowa opon do samochodów ciężarowych

Opony pojazdów ciężarowych składają się z wielu różnych elementów – każdy z nich musi być doskonałej jakości. Jedną z najważniejszych części opony samochodu ciężarowego jest bieżnik. Wykonuje się go z kauczuku.

  • Bieżnik bezpośrednio styka się z nawierzchnią jezdni, dlatego jest najbardziej narażony na zużycie. To właśnie jego zła kondycja ma ogromny wpływ na przyczepność pojazdu.
  • Kolejna warstwa to tak zwane opasanie, czyli metalowa taśma, która zapewnia oponie odpowiednią sztywność i pozwala na utrzymanie toru jazdy.
  • Boczna ściana opony ma za zadanie odpierać odkształcenia powstające w czasie jazdy. To na niej znajdują się też wszystkie ważne oznaczenia.
  • Pomiędzy warstwą gumową a bieżnikiem znajduje się karkas, zbudowany ze stalowych drutów. To element odpowiadający za stabilność naszej opony.
  • Wewnątrz opony znajduje się też uszczelniająca warstwa kauczuku – kapa butylowa.
  • Drutówka jest elementem stopki i podstawy ściany bocznej opony – to ona przenosi moment obrotowy z koła na oponę i umożliwia zamocowanie jej na feldze. Drutówka jest wzmacniania przez wykonany z kauczuku element, który zapobiega przegrzaniu się opony.
  • Wypełnienie stopki umieszcza się nad drutówką – musi być wykonane z bardzo twardej gumy. Dodatkowo stopka jest pokryta specjalną osłoną.

Jak widać opona do ciężarówki czy innego ciężkiego pojazdu – na przykład maszyn budowlanych czy rolniczych – to dość skomplikowana konstrukcja. Dlatego naprawę opon tego typu warto powierzyć specjalistom.


Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz