Dynamika sprzedaży detalicznej. Co wynika z badań GUS? 

Dynamika sprzedaży detalicznej. Co wynika z badań GUS? 

Główny Urząd Statystyczny w Warszawie opublikował sygnalne statystyki dotyczące dynamiki sprzedaży detalicznej w styczniu 2016 roku. Z danych wynika, że w niektórych branżach zanotowano wzrost (zwłaszcza w motoryzacji i żywności), a innych nieznaczny spadek (np. paliwa stałe, ciekłe i gazowe).

Pozycjonowanie stron Pozycjonowanie stron

W skali roku

W styczniu 2016 r. wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku utrzymał się w większości grup. Odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku o 3,1%, wobec wzrostu o 7,0% przed miesiącem oraz o 3,3% w styczniu 2015 roku. W porównaniu z grudniem ubiegłym rokiem, miał miejsce sezonowy spadek sprzedaży detalicznej o 25,0%, wobec spadku przed rokiem o 22,1%.

Odnotowany wzrost 

Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem najwyższy wzrost odnotowano w przedsiębiorstwach zajmujących się:

  • handlem pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami - o 4,6% wobec wzrostu przed rokiem o 1,5%
  • w podmiotach sprzedających żywność, napoje i wyroby tytoniowe - o 2,9% wobec wzrostu o 7,7% 
  • w jednostkach handlujących tekstyliami, odzieżą i obuwiem - o 20,5% wobec wzrostu przed rokiem o 18,3%

Odnotowany spadek

Spadek sprzedaży odnotowano natomiast w:

  • grupowaniach „pozostałe” - o 7,9% wobec spadku przed rokiem o 11,3%
  • paliwa stałe, ciekłe i gazowe - o 0,2% wobec spadku o 7,2%

Źródło: Dynamika sprzedaży detalicznej w styczniu 2016 r., opracowanie sygnalne, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa 17.02.2016. 

Opracowanie:
Anna
Redaktor pkt.pl
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz