Artykuł sponsorowany

Ciekły wtrysk gazu w samochodowych instalacjach gazowych – same zalety?

Ciekły wtrysk gazu w samochodowych instalacjach gazowych – same zalety?

Zmniejsza spalanie, chroni gniazda zaworowe i nie pogarsza osiągów – to najważniejsze zalety wtrysku gazu w fazie ciekłej w gazowych instalacjach samochodowych. Biorąc to pod uwagę, trudno się dziwić, że kierowcy chętnie decydują się na to rozwiązanie. Jakie są jego inne zalety? I czy ciekły wtrysk gazu w samochodowych instalacjach gazowych ma w ogóle jakieś wady?

Nowoczesne rozwiązanie

Silniki samochodowe wciąż się rozwijają, a to powoduje konieczność zmian także w systemach zasilania. Dotyczy to nie tylko aut zasilanych benzyną lub olejem napędowym, ale także samochodów korzystających z LPG. Właśnie dlatego powstały, coraz częściej stosowane w samochodowych instalacjach gazowych, wtryski w fazie ciekłej. Ich działanie polega na wykorzystaniu wtryskiwaczy benzyny równocześnie jako wtryskiwaczy skroplonego gazu. Dzięki temu podczas pracy silnika nie zużywamy w ogóle benzyny – wtryskiwacze cały czas są chłodzone ciekłym gazem. To spore ułatwienie – w układach starszego typu, stosujących gaz w formie lotnej, trzeba stosować międzywtryski benzyny, żeby nie „zapiec” wtryskiwaczy. Elementy nowoczesnych instalacji gazowych znajdziemy w ofercie firmy Auto Gaz Śląsk Sp. z o.o.

Jak to działa?

Jakie są zasady działania instalacji z ciekłym wtryskiem gazu? LPG magazynuje się w zbiorniku ciśnieniowym ze specjalną pompą. W przypadku silników z wtryskiem bezpośrednim pompa po prostu podwyższa ciśnienie gazu, który następnie płynie do układu zespołu zaworów, zapewniającego płynne zmiany pomiędzy gazem a benzyną. Wybrane paliwo kierowane jest następnie do pompy wysokiego ciśnienia, a dalej do wtryskiwaczy benzyny. Sterownik gazu odpowiada tylko za przełączanie między jednym paliwem a drugim.

Bezpieczeństwo i wysokie osiągi

Wielu kierowców wstrzymuje się z decyzją o zamontowaniu instalacji gazowej z ciekłym wtryskiem gazu w samochodzie, bo obawiają się o to, czy jest bezpieczna. Takie rozwiązanie jednak wcale nie obniża bezpieczeństwa, a przy okazji daje nam możliwość takich samych osiągów jak w przypadku auta na benzynę. To zaleta, która przekonuje wielu kierowców. Osiągi samochodu z ciekłym wtryskiem gazu są równe, a czasem nawet lepsze od benzynowców. Dzieje się tak dlatego, że gaz zostaje rozprężony już bezpośrednio w kolektorze dolotowym, co powoduje schładzanie zaworów i zasysanie powietrza. Dzięki temu mamy tanie w utrzymaniu, ekologiczne i wydajne auto. Wadą takiego rozwiązania jest tylko to, że nie każdy silnik pozwoli nam na jego zastosowanie.

Oceń artykuł (2)
1.5
Komentarze
Dodaj komentarz