Ubezpieczenia szyte na miarę

Ubezpieczenia szyte na miarę

Przepisy dotyczące ubezpieczeń wkroczyły w Polsce na poziom europejski. Nakaz informowania o szczegółach ofert oraz dopasowywania do potrzeb indywidualnych klienta stworzył nowe możliwości na rynku ubezpieczeń. Klient czuje się zadbany i bezpieczny, a ubezpieczyciele prześcigają się w oferowaniu rozwiązań.

Strony www Strony www

Nowe przepisy, nowa jakość

Polska Agencja Prasowa zorganizowała debatę o ubezpieczeniach. Udział w rozmowach wzięli eksperci z branży, którzy nakreślili obraz rynku oraz stojące przed nim wyzwania i możliwości. Rolę nowych przepisów wprowadzonych w Polsce w branży ubezpieczeniowej podkreślał Andrzej Maciążek, wiceprezes Polskiej Izby Ubezpieczeń, który podkreślał, że wzmocniły one zdecydowanie pozycję klienta. Nakazując m.in. pełniejsze informowanie o szczegółach oferty i dopasowanie jej do ich potrzeb. „To przeniesienie efektów działań legislacyjnych z poziomu europejskiego na polski” – mówił Andrzej Maciążek podczas debaty o ubezpieczeniach. 

Więcej udogodnień

Wśród udogodnień dla klientów wiceprezes PIU wymienił także wprowadzenie od kwietnia 2015 r. Bezpośredniej Likwidacji Szkód. Pozwala ona uzyskać odszkodowanie u swojego ubezpieczyciela OC, a nie jak dotąd u ubezpieczyciela sprawcy. Pozostali uczestnicy debaty podkreślali, że uproszczone rozwiązania związane z Bezpośrednią Likwidacją Szkód pozwalają zwiększać zaufanie do całej branży. Wojciech Soleniec z EY zaznaczył, że towarzystwa włożyły dużo wysiłku w to, by uprościć procedury dla klientów.

Według Cezarego Świerszcza, prezesa Bacca ponad 60 proc. klientów byłoby skłonnych zapłacić więcej za lepsze ubezpieczenie, jeśli będą mogli płacić miesięcznie. Jak mówił Witold Jaworski, były prezes Allianz i b. wiceprezes PZU, włoskie doświadczenia pokazały, że możliwość wygodnego, samodzielnego doboru szczegółów polisy oraz płatności miesięczne przełożyły się na wybór większego zakresu ubezpieczenia mimo wyższej ceny. Badania Bacca pokazuje, że klienci są gotowi do udostępnienia swojej historii płatniczej z BIK na potrzeby taryfikacji ubezpieczenia. Ubezpieczyciele mogą na tym skorzystać, ponieważ wiarygodność kredytowa jest jednym z kluczowych czynników oceny ryzyka ubezpieczeniowego. Według uczestników debaty scoring kredytowy stanie się jedną z innowacji ubezpieczeniowych.

Większe wymagania

Przedstawiciele branży podkreślali też, że klienci stają się bardziej wymagający, co zmienia podejście towarzystw ubezpieczeniowych. „Klient był i będzie w centrum uwagi ubezpieczyciela, ale podejście się zmienia. Nie uczymy już klientów, czego potrzebują, rośnie świadomość klientów co do własnych potrzeb. Musimy się zacząć uczyć razem z nimi i reagować na ich potrzeby” – podkreślił wiceprezes Compensy Jarosław Szwajgier.

Źródło: Centrum Prasowe PAP.

Opracowanie:
Anna
Redaktor pkt.pl
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz