Artykuł sponsorowany

Nadruk w reklamie

Nadruk w reklamie

Produkty reklamowe są naszą codziennością, bo na każdym kroku spotykamy kolorowe gadżety, koszulki, bluzy, parasolki, czapeczki i wiele innych przedmiotów, na których naniesiono informacje o charakterze reklamowym. W tworzeniu takich produktów ważną rolę odgrywają różne techniki druku.

Uniwersalny i tani sitodruk

Jedną z najpopularniejszych, powszechnie stosowanych w celach reklamowych technik druku jest sitodruk. Ta bardzo prosta metoda nie wymaga skomplikowanych maszyn i urządzeń, a jedynie specjalnej siatki, rakla oraz odpowiednich farb. Nieskomplikowane i stosunkowo tanie akcesoria sprawiają, że również sam druk jest tani, dlatego świetnie sprawdza się tam, gdzie wymagane są jak najmniejsze nakłady finansowe. W przypadku produktów reklamowych nie można mówić o żadnych wymiernych dochodach, chociaż celem takich wyrobów jest efektywne zwiększenie sprzedaży. W rzeczywistości jednak wszystkie reklamówki rozdawane są gratis, a poniesione na ich produkcję nakłady to kwota, która w minimalnym stopniu przyczynia się do zwiększenia dochodu. Tani sitodruk pozwala na wyprodukowanie tysięcy koszulek, czapeczek i innych gadżetów po bardzo niskich kosztach.

Poza atrakcyjną ceną sitodruk ma również wiele innych zalet. Zalicza się do nich uniwersalność, bowiem napisy czy grafiki reklamowe można nanosić nie tylko na tekstylia, ale również na papier, tworzywa sztuczne, metale, a także nie tylko na płaskie powierzchnie, ale i na te ukształtowane. Technika sprawdza się na przykład na butelkach z tworzyw sztucznych, na pojemnikach plastikowych i metalowych, na kontenerach i wielu innych tego typu produktach. W sitodruku stosuje się dużą rozmaitość farb, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie bardzo żywej kompozycji kolorystycznej, dodatkowo urozmaiconej fakturą zamszu, popękanej farby, brokatu, kropli wody i wieloma innymi.

Druk DTG i inne techniki

Specjalizujące się w redukcji tekstyliów i akcesoriów z nadrukami reklamowymi firmy, do których zalicza się też Egar-Screen. Grzegorz Opałka, w praktyce poza sitodrukiem wykorzystują też inne techniki, pozwalające na uzyskanie lepszych, ciekawszych efektów. Jedną z nich jest technika druku DTG, od angielskiego zwrotu „direct to garmont”. Technika stosowana jest głównie do dekorowania odzieży i toreb bawełnianych. Druk DTG jest nieco droższy od sitodruku, ale za to stwarza o wiele więcej możliwości kompozycji kolorystycznych, bowiem korzysta z ogromnej palety kolorów CMYK. Zaletą tej techniki jest też możliwość wykonania jednostkowych produktów, a więc także spersonalizowanych lub testowych. Druk DTG przypomina drukowanie na drukarce komputerowej, z tym że zamiast papieru za podkład służy tkanina.

Metody druku w reklamie nie są jedynymi służącymi do nanoszenia wzorów graficznych czy napisów reklamowych. W praktyce stosuje się też haft komputerowy oraz aplikacje folią flex i flock. Haftowanie jest nie tylko bardzo trwałe, ale i eleganckie. Niestety jego ograniczeniem jest bogactwo kolorów ograniczone do dostępnych odcieni nici. Wzory komputerowe mogą być skomplikowane, jednak ich wykonanie trwa znacznie dłużej niż klasyczny nadruk. Z kolei aplikacje folią wymagają stosowania wysokich temperatur do utrwalania. Główna zaleta jest taka, że przy tej technice brak kosztów przygotowania, a istnieje możliwość wykonywania wzorów z indywidualnymi zmianami.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz