Kiedy warto skorzystać z pomocy doradcy podatkowego?

Kiedy warto skorzystać z pomocy doradcy podatkowego?
Na pytanie zawarte w tytule w zasadzie można odpowiedzieć tylko jednym zdaniem: z pomocy takiej osoby warto skorzystać w każdej sytuacji, kiedy tylko pojawiają się wątpliwości dotyczące prawa podatkowego. Dobrze przygotowany doradca staje się wartościowym wsparciem dla każdej, nawet najmniejszej firmy - w wielu przypadkach jego pomoc może okazać się nieoceniona.

Pomoc: w czym konkretnie?

W obszarze działalności doradcy podatkowego znajdują się wszelkiego rodzaju sprawy związane z podatkami, dotyczące zarówno osób indywidualnych, jak i firm. Doradca podatkowy w ramach prowadzonej działalności może zajmować się:

  • prowadzeniem ewidencji i rozliczeń w zakresie podatku VAT, ryczałtu,
  • prowadzeniem podatkowych ksiąg przychodów i rozchodów,
  • rozliczeniem spraw podatkowych związanych z obsługą obrotu towarowego, usług w UE,
  • rozliczeniem podatków od najmu, obrotu nieruchomościami,
  • rozliczeniem podatków lokalnych,
  • sporządzaniem zeznań podatkowych,
  • przygotowaniem inwestycji od strony podatkowo-finansowej,
  • szeroko rozumianym udzielaniem konsultacji w zakresie prawa podatkowego.

Bardzo istotne: pomoc przy kontrolach!

Doradca podatkowy może być ratunkiem w sytuacjach, gdy finanse firmy mają zostać lub gdy już zostały skontrolowane przez Urząd Skarbowy. Sprawnie działający doradca nie poprzestanie na suchym udzieleniu wsparcia merytorycznego, ale także dzięki posiadanej wiedzy może być skuteczną bronią w walce z fiskusem, szczególnie w sprawach trudnych i niejasnych. Oczywiście kluczowa jest legalność prowadzonej działalności.

Sprawy firmy zostają w firmie

Dobry doradca powinien inicjować i pielęgnować ideę współpracy w ramach kodeksu etycznego, który jest dokumentem oficjalnym, wydanym jako załącznik do uchwały nr 32/2014 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dn. 11 lutego 2014 r. Przestrzeganie zasad etycznych jest gwarancją zachowania dyskrecji i utrzymania statusu profesjonalnej obsługi klienta, złamanie reguł może wiązać się z poniesieniem odpowiedzialności karnej.
Opracowanie:
Martyna
Redaktor pkt.pl
Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz