Artykuł sponsorowany

Nowe trendy na rynku mobile, czyli czym aplikacje zaskoczą swoich użytkowników

Nowe trendy na rynku mobile, czyli czym aplikacje zaskoczą swoich użytkowników

W erze smartfonów aplikacje mobilne stają się coraz bardziej powszechne. Możemy dzięki nim zamówić posiłek lub wybrać restaurację, sprawdzić jak się do niej dostać lub zamówić taksówkę. Aplikacje ułatwiają nam wszystkim życie więc nic dziwnego, że pewnym krokiem ugruntowują sobie pozycję na rynku.

Aplikacja to już nie ciekawostka, a konieczność!

Parę lat temu o stronach responsywnych, czyli takich, które dostosowują się do urządzenia, na którym użytkownik wyświetla stronę internetową (komputer, smartfon, tablet), mówiono jako o ciekawostce. Dziś jest to niemal konieczność, szczególnie jeśli chce się prowadzić biznes w sieci. Ostatnio Google poinformowało, że niemal 80 proc. stron z wyników wyszukiwania posiada już wersję responsywną.

Podobna droga czeka aplikacje mobilne. O ile jeszcze jakiś czas temu traktowano je raczej z przymrużeniem oka, tak dziś wiele firm postrzega posiadanie aplikacji mobilnej jako coś absolutnie koniecznego. Sukces aplikacji służących do nawigacji, komunikatorów czy aplikacji społecznościowych przekonuje, że warto zainteresować się tą tematyką. Dotychczas jednak aplikacje traktowano jako działalność okołobiznesową. To jednak ulega zmianie i wszystko wskazuje na to, że aplikacje mobilne wkroczą do głównego nurtu. Według badań Dotpay 13 proc. przedsiębiorstw z branży e-commerce zamierza w najbliższym czasie mieć dedykowaną apkę!

Aplikacje pomocne w sprzedaży

Te same badania wskazują, że dla wielu z nas perspektywa wyboru produktu i jego zakupu z poziomu własnego smartfona okazuje się być bardzo zachęcająca. Jak widać, zakupy robione z domowego zacisza mogą być tak samo kuszące jak te, dokonywane w sposób tradycyjny, w centrum handlowym czy supermarketach. Skoro więc istnieje zapotrzebowanie na rynku to oczywiste staje się, że branża e-commerce postara się je wykorzystać. Stąd też tak duże zainteresowanie aplikacjami mobilnymi.

To, że inwestowanie w mobilność opłaca się, potwierdzają statystyki. Aż jedna piąta przedsiębiorców deklaruje, że po dostosowaniu ich sklepów do wersji mobilnych zwiększyła się ilość klientów i dokonywanych transakcji. Dla każdego, kto prowadzi sklep internetowy brzmi to zachęcająco. Dlatego między innymi tworzenie aplikacji mobilnych jest coraz popularniejsze.

Filmiki w mobile coraz bardziej popularne

W czasach, gdy ogólnym trendem staje się dążenie do jak największej zwięzłości przekazywanych treści, materiały video stają się ich szczególnie atrakcyjną formą. Często jednak przeszkodą w ich dystrybucji stawał się zbyt wolny Internet, a także kiepskiej jakości telefony komórkowe czy tablety. Wraz z rozwojem nowych technologii (szybkiej sieci i nowoczesnych urządzeń mobilnych) problemy z jakością połączenia internetowego i możliwościami smartfonów, czy tabletów odchodzą na drugi plan. Oznacza to, że w najbliższych latach możemy spodziewać się rozwoju wszelkiego rodzaju form video w aplikacjach mobilnych. Mowa więc nie tylko o video elementach w grach, czy apkach komercyjnych, ale też w rozmowach video na popularnych komunikatorach.

Rynek aplikacji mobilnych rozwija się bardzo dynamicznie nie tylko w Polsce, ale też na całym świecie. Jego szybki wzrost pozwala przewidywać, że wkrótce będą nam one towarzyszyć niemal na każdym kroku.

Źródło: Software House davinci-studio.com

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz