Artykuł sponsorowany

Flagi, banery, szyldy – artystyczne podejście agencji reklamowych

Flagi, banery, szyldy – artystyczne podejście agencji reklamowych

Każdy z nas spotkał się z tysiącami sklepowych banerów, szyldów, plakatów reklamowych czy bilbordów. Nie każde są jednak w odpowiedni sposób zaprojektowane pod względem merytorycznym, a także graficznym – kolory, logotyp, wielkość. Odpowiednie hasło i rzucająca się w oczy grafika to podstawa sukcesu. Doskonale wiedzą o tym również kluby kibicowskie, które niejednokrotnie wykorzystały do własnych celów promocyjne wielkoformatowe flagi. To one pokazywane są w telewizji!

Usługi reklamowe

Każda firma czy inny podmiot – na przykład wspomniany klub kibica, o którym będzie jeszcze mowa – powinna skorzystać z tak zwanej reklamy wizualnej. XXI wiek to czas, w którym nowoczesna technologia zdominowała sposób narracji, dialogu i kooperacji na linii klient –  biznes. Coraz bardziej można zauważyć, że staliśmy się społeczeństwami opartymi na systemie graficznym i obrazkowym. Reklamy coraz częściej przedstawiają obraz z muzyką, z mocno okrojonymi opisami w formie haseł i sloganów. Doskonale o tym wiedzą działy marketingu i sprzedaży oraz właściciele dużych, średnich czy też małych przedsiębiorstw, którzy korzystają z usług reklamowych, takich firm jak np. PPHU Jaro Agencja reklamowa (producent flag i pracownia artystyczna, m.in. studio tatuażu). Skuteczna reklama może przyczynić się do zwiększenia obrotu firmy, bądź do wzmożonej jej aktywności rynkowej. Warto pamiętać, że specjaliści z agencji reklamowych to ludzie kreatywni o zdolnościach artystycznych, połączonych z wykorzystaniem najnowocześniejszych technik, takich jak druk wielkoformatowy i druk cyfrowy!

Flagi, jako przykład reklamy wizualnej

Interesującym przykładem reklamy wizualnej są flagi. Mowa tutaj głównie o flagach kibicowskich, które są niepowtarzalną oprawą takich wydarzeń sportowych jak mecz piłki nożnej, mecz siatkówki, czy innych wydarzeń sportowych. W Polsce kultura kibicowania na stałe wpisała w swoje kanony dopingowanie ulubionego klubu piłkarskiego bądź teamu żużlowego z wykorzystaniem flag z logotypem drużyny. Zagłębiając się w specyfikację tworzenia flag drużynowych, należy wspomnieć o druku wielkoformatowym. To on pozwala na wytworzenie ogromnych flag, które obejmują swoją powierzchnią nawet całe sektory stadionów piłkarskich. Agencje reklamowe, które również działają jako producenci flag, doskonale wiedzą, że liczy się artystyczny przekaz grafiki i odpowiednie hasło – czasem są to teksty piosenek, wizerunki gwiazd piłki nożnej czy odniesienia do wydarzeń historycznych.

Plastycy, graficy i marketingowcy

W przypadku agencji reklamowych czy też producenta flag mamy do czynienia z osobami o interdyscyplinarnych zdolnościach i wykształceniu. To właśnie miejsca, które zatrudniają plastyków, artystów, grafików i osoby związane z reklamą oraz marketingiem powinny skupić naszą uwagę – czy to w celu ustalenia kampanii marketingowej, czy w przypadku chęci wypromowania klubu kibicowskiego. Wielokrotnie okazywało się, że to reklama przygotowana w sposób artystyczny i nowatorski odnosiła sukces rynkowy, a nie nudna broszura z produktami i cenami. W branży reklamowej liczy się przede wszystkim kreatywność i zaangażowanie oraz budowanie określonego wizerunku danej marki. Świetnym przykładem są kluby kibicowskie – barwy ich klubów rozpoznają nawet osoby niezainteresowane piłką nożną, a tatuaże (również wykonywane przez artystów z agencji reklamowych) nawiązujące do ukochanych zespołów to świetny przykład reklamy wizualnej i wyrażenia własnego, wyjątkowego „ja”.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz