Artykuł sponsorowany

Dlaczego firmy korzystające z gadżetów reklamowych osiągają sukces?

Dlaczego firmy korzystające z gadżetów reklamowych osiągają sukces?

Nie ulega wątpliwości, że współczesne firmy utrzymują się w dużej mierze dzięki marketingowi. Ten może zaś przyjmować przeróżne formy i spełniać różne cele. Znajdziemy coś dla siebie niezależnie od tego, czy zależy nam na rozszerzeniu świadomości istnienia marki, podtrzymaniu tej świadomości czy zachęceniu do korzystania z oferty. Jedną z popularnych i spełniających wiele celów marketingowych strategii jest ta oparta na gadżetach reklamowych.

Przewaga gadżetów reklamowych nad innymi formami promocji firmy

Kiedy decydujemy się na otwarcie własnej firmy, musimy dogłębnie zbadać rynek, na którym będziemy działać. Zapoznanie się ze specyfiką naszej niszy, obecną w naszej branży konkurencją i tendencjami to jedna sprawa, ale żadne przedsiębiorstwo nie może istnieć bez dobrej reklamy, która zjedna mu klientów. Bez osób chcących płacić za usługi czy towary oferowane przez naszą firmę daleko nie zajdziemy. Do klientów można trafiać na bardzo wiele sposobów, których stopień skuteczności zależy w dużej mierze od grupy docelowej, do której kierujemy ofertę naszej firmy. Kwestie związane z przygotowaniem kampanii marketingowej, czasem jej trwania, kształtem i wydźwiękiem są oczywiście również bardzo istotne, ale skuteczność naszych starań za każdym razem zweryfikuje ich odbiorca. Jednym z najbezpieczniejszych sposobów na rozreklamowanie swojej firmy bez narażania się na zepsucie jej wizerunku jest skorzystanie z gadżetów reklamowych dostępnych na przykład w firmie Giftkan. Tomasz Kania. Spójrzmy prawdzie w oczy: wiele reklam uważamy po prostu za natrętne. Wielu z ich potencjalnych odbiorców nauczyło się je ignorować. Ich wzrok prześlizguje się po billboardach, uwaga rozprasza w trakcie spotu reklamowego, a strony reklamowe w gazecie po prostu pomija. Z gadżetami reklamowymi jest zupełnie inaczej.

Reklama zabrana do domu

Te – zwykle drobne – upominki mają wymiar praktyczny i zabierający je do domu klient czy kontrahent robi to z poczuciem, że zdobyte przezeń przedmioty z logo naszej firmy jeszcze mu się przydadzą. Ich rozdawanie jest zazwyczaj traktowane jak miły gest, nie zaś forma promocji. Jest to o tyle istotne, że w ten sposób osiągamy cel zasadniczo absurdalny – klient sam chce zabrać naszą reklamę do domu. Skuteczność gadżetów reklamowych w porównaniu z przykładowym rozdawaniem ulotek jest o wiele większa. Oczywiście metoda ta też może się sprawdzić, bo najwięcej zależy tutaj od kontekstu i odbiorców naszych produktów, ale zamawiając drobne gadżety zawierające dane związane z naszą firmą możemy liczyć na sukces w każdym przypadku. Dodatkową zaletą gadżetów reklamowych jest ich relatywnie niska cena. Drobne upominki dla naszych klientów – zarówno tych faktycznych, jak i potencjalnych – nie kosztują dużo, a potrafią naprawdę wiele zdziałać. Na taki sposób promowania swojej działalności mogą sobie pozwolić nawet ci z nas, którzy prowadzą małe firmy lub robią to od niedawna, nie osiągając jeszcze wysokich zysków.

Dlaczego gadżety reklamowe są tak skuteczne?

Osoba korzystająca z upominku reklamowego odruchowo zwraca uwagę na związane z naszą firmą informacje. Doprowadzamy do pojawienia się korzystnego i pożądanego z perspektywy marketingowej efektu psychologicznego. Nawet jeśli w danym momencie użytkownik naszych gadżetów nie potrzebuje usług firmy z branży, w której działamy, prędzej czy później taka potrzeba się pojawi. Zastanawiający się nad wyborem odpowiedniego przedsiębiorstwa klient bierze pod uwagę to, które zna – a jeśli nazwa czy logotyp naszej firmy wryją się mu w pamięć, to sukces mamy murowany. Zwróci się właśnie do nas. Jeśli gadżet mu się przydał, to od razu będzie miał także pozytywne skojarzenia z naszą firmą.

Właściwy wybór gadżetów reklamowych

Istotne jest zatem to, by gadżety reklamowe były przede wszystkim przydatne. Ich szeroka dostępność może zachęcać do zamówienia wielu rodzajów, ale niektóre z nich są bardzo specyficzne. Dla przykładu – smycze do kluczy czy telefonu nie są szeroko stosowane, ale mogą przydać się przedstawicielom konkretnych branż, takich jak branża budowlana, gdzie właściwe zabezpieczenie osobistych przedmiotów jest niezwykle ważne. Z kolei przedstawiciele branż kojarzonych z pracą typowo biurową z pewnością docenią kubki reklamowe na kawę czy herbatę. Istotne jest, aby dobrać gadżety reklamowe kierując się nie tylko specyfiką własnej branży, ale także branży, w której działają nasi kontrahenci. Wiele firm musi współpracować z innymi przedsiębiorstwami, często funkcjonującymi zupełnie inaczej – należy wziąć to pod uwagę przy zapraszaniu ich przedstawicieli.

Oceń artykuł (1)
1.0
Komentarze
Dodaj komentarz