Artykuł sponsorowany

Przeciski pod drogami metodą bezwykopową

Przeciski pod drogami metodą bezwykopową

Infrastruktura miejska zazwyczaj stawia spore ograniczenia związane z instalacją nowych systemów rurociągów czy kabli podziemnych. Podobną przeszkodą są trasy szybkiego ruchu czy drogi lokalne, pod którymi trzeba przeprowadzić nowy wodociąg czy gazociąg. Rozwiązaniem są metody bezwykopowe.

Wykop bez zrywania nawierzchni

Planowanie przestrzenne w naszym kraju pozostawia wiele do życzenia, a w miastach często widzimy sytuacje, gdy świeżo położona nawierzchnia lub chodnik za kilka miesięcy zostają zerwane, bo pod spodem trzeba położyć rury. Takie rozwiązania oznaczają bardzo duże koszty, których można uniknąć, jeśli zastosuje się właściwą kolejność prac lub też wykorzysta nowoczesne metody bezwykopowe. Potrzeba przeciśnięcia rury pod już istniejącą drogą może być też efektem rozwoju okolicznych wiosek czy miasteczka, do którego doprowadzany jest gazociąg lub nowoczesny system telekomunikacyjny. Z ekonomicznego punktu widzenia najlepszym rozwiązaniem jest ułożenie go w możliwie najprostszej linii, więc często trafia się na przeszkody terenowe takie jak nasyp lub droga. Dzięki metodzie bezwykopowej można przyspieszyć proces przebijania się i zaoszczędzić środki związane z koniecznością zrywania nawierzchni i wyłączania z ruchu niekiedy ważnej trasy komunikacyjnej.

Na czym polega metoda bezwykopowa?

Chcąc obrazowo przedstawić metodę wykonywania przecisków pod drogami można ją porównać do drążenia miękkiego warzywa za pomocą specjalnego, przypominającego metalową rurkę nożyka. Wkręcany w koniec ogórka wycina w nim część wnętrza i wyciąga ją, pozostawiając po sobie głęboki otwór. W przypadku metody bezwykopowej wykonywane zadanie jest trochę bardziej skomplikowane, bowiem drążenie przeprowadza się nie w miękkim ogórku, ale w twardej, zbitej masie ziemi. Do tego celu stosowane są specjalne maszyny pneumatyczno-udarowe typu „kret” o średnicy dostosowanej do planowanej średnicy rur. Średnica wykonywanego otworu jest zawsze o kilkadziesiąt milimetrów większa od planowanego wsadu, aby możliwe było wciągniecie jej za urządzeniem do wnętrza wykopu. Urządzenie wiercące otwór wciąga za sobą rurę podstawową o większej średnicy, a następnie do niej wsuwa się właściwy element rurociągu.

Zalety metody bezwykowowej

Bezwykopowa metoda wykonywania przecisków pod drogami lub nasypami kolejowymi, którą oferuje klientom firma JK-Tech Krzysztof Jankowski bez wątpienia ma wiele zalet. Do tych najważniejszych wliczają się koszty związane z inwestycją. Przykładowo osoba kupująca działkę budowlaną na przedmieściach miasteczka chce wykonać jej uzbrojenie, które wymaga pociągnięcia wodociągu od linii głównej znajdującej się po drugiej stronie szosy. Przewiercenie przez kreta 15 m to koszt rzędu 2 tysięcy złotych, podczas gdy zerwanie asfaltu i wykonanie otwartego wykopu to koszty wielokrotnie większe. Poza nakładami finansowymi pojawiają się też konsekwencje w postaci zamkniętej drogi dojazdowej, znacznie większej ilości czasu potrzebnej na wykonanie otwartego wykopu oraz zniszczeń, jakie wynikną z objeżdżania zamkniętego odcinka.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz