Artykuł sponsorowany

Zapchany filtr DPF? Radzimy, jak tego uniknąć

Zapchany filtr DPF? Radzimy, jak tego uniknąć

Zapchanie filtra DPF to problem, z którym stosunkowo często spotykają się właściciele samochodów wyposażonych właśnie w ten element. Ze względu na ten fakt, zdecydowanie warto będzie zaczerpnąć nieco informacji w tym temacie w związku z poszczególnymi kwestiami, które to najzwyczajniej w świecie ułatwią nam w znaczącym stopniu eksploatację filtrów cząstek stałych.

Podstawy

Na początek, dobrze będzie wspomnieć o kilku podstawowych kwestiach, o których to być może nie wiedzieliście. Pozwoli nam to wyjaśnić chociażby kilka ewentualnych niejasności. Oczywiście, najważniejszą informację stanowi tutaj fakt, że filtr DPF to inny sposób nazywania filtrów cząstek stałych. Z innych informacji, warto będzie sobie tutaj wspomnieć nieco także o różnicach między FAP oraz DPF. Filtry DPF stanowią filtry, które określa się mianem suchych, co oznacza, że do ich skutecznej eksploatacji korzysta się z rozwiązania w postaci wypalania zgromadzonej sadzy przy użyciu temperatury sięgającej nawet 700 stopni Celsjusza. Jeśli natomiast mowa o filtrach FAP, tutaj do czynienia mamy z mokrymi filtrami, które to wykorzystują zaledwie do 300 stopni Celsjusza podczas wypalania sadzy.

Co więcej, w temacie filtrów DPF warto będzie wspomnieć dodatkowo także o fakcie, że w porównaniu do filtrów FAP, nie lubią one z reguły eksploatacji w terenach miejskich. Z bardziej szczegółowych informacji, oznacza to po prostu, że mając do czynienia z samochodem z zamontowanym filtrem DPF nie zaleca się jazdy tylko i wyłącznie na krótkich odcinkach, gdyż silnik nie ma wówczas za bardzo okazji do osiągnięcia optymalnej dla dobrego funkcjonowania tego rodzaju filtra temperatury. W efekcie, korzystanie z filtra DPF na krótkich odcinkach może w stosunkowo szybki sposób zakończyć się zapchaniem przez osady popiołu oraz węgla. Zalecanym rozwiązaniem jest tutaj zatem wybranie się na dłuższą przejażdżkę samochodem wyposażonym właśnie w tego rodzaju filtry.

O czym jeszcze warto pamiętać?

W przypadku korzystania z filtra DPF dobrze będzie wspomnieć jeszcze o co najmniej kilku aspektach. Jednakże, musimy tutaj najpierw nadmienić, że poszczególne informacje na ten temat udało nam się uzyskać dzięki konsultacji ze specjalistami z firmy Mototech świadczącej usługi związane między innymi z regeneracją filtrów DPF. Tak więc, mając na celu walkę z zapychaniem filtra DPF dobrze będzie pamiętać o tym, aby raczej unikać gwałtownego przyspieszania w momencie, gdy silnik samochodu operuje na niskich obrotach. Może to bowiem doprowadzić do sytuacji, w której niespalone paliwo przedostanie się do układu wydechowego, zamieniając się po drodze w sadzę, która to z kolei przyspieszy proces zapychania filtra DPF. Zdecydowanie warto więc mieć ten aspekt na uwadze.

Nie jest to oczywiście wszystko, co warto wiedzieć w temacie walki ze zbyt szybkim zapychaniem DPF. Dobrze będzie tutaj także zastanowić się nad skorzystaniem z rozwiązania w postaci specjalnych dodatków do paliwa, które to mają na celu wspomaganie wypalania powstałej sadzy. W zależności od konkretnego przypadku, będziemy tutaj mogli w dość znaczący sposób zredukować ilość sadzy, co jest oczywiście jak najbardziej pożądanym efektem. Oprócz tego, dobrze będzie zastanowić się także nad interwencją w momencie, gdy dochodzi do pogorszenia się osiągów samochodu oraz ogólnie do podwyższenia zużywania paliwa.

To nie wszystko

Poruszając temat zapchania filtra DPF, dobrze będzie nieco wspomnieć także o tym, że samo przeczyszczenie filtra za pomocą specjalnego środka do regeneracji nie zawsze okaże się skuteczne. W takiej sytuacji, najlepszym rozwiązaniem będzie sięgnięcie po usługi specjalistycznej firmy, która to odznacza się odpowiednio szerokim doświadczeniem w tym zakresie. Pamiętajmy jednak przy tym, aby korzystać jedynie z usługodawców odznaczających się wieloletnim doświadczeniem na rynku oraz zatrudniających fachowców o odpowiednio dopasowanych pod tym kątem kwalifikacjach. Jak łatwo się bowiem domyślić, jest to w takiej sytuacji absolutnie kluczowe.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz