Artykuł sponsorowany

Zalety współpracy z profesjonalną agencją public relations

Zalety współpracy z profesjonalną agencją public relations

Określenie, że warto mieć dobry PR słychać coraz częściej – nie tylko w wielkich korporacjach, ale także w tych średnich oraz całkiem małych firmach. Co prawda jeszcze kilkanaście lat temu pojęcie to na rodzimym rynku było praktycznie nieznane, niemniej jednak obecny świat komunikacji zmienił się diametralnie. Dziś PR oferuje szeroką paletę narzędzi, a coraz więcej firm dostrzega ogromne znaczenie właściwego kształtowania stosunków firmy z jej otoczeniem.

Czym jest PR

Szeroko pojęte działania public relations to narzędzie, bez którego nie sposób wyobrazić sobie funkcjonowania i działania zdecydowanej większości firm we współczesnym świecie. Wynika to z faktu, że dziś trudno jest osiągnąć sukces bez harmonijnych relacji oraz komunikacji na linii firma – jej otoczenie. W ogromnym skrócie można powiedzieć, że działania public relations polegają na systematycznym, zaplanowanym budowaniu relacji i komunikowaniu się z otoczeniem danego podmiotu, marki, produktu lub usługi, których celem jest zbudowanie, a następnie utrzymanie pozytywnego, rozpoznawalnego na rynku wizerunku. Warto przy tym pamiętać, że w przeciwieństwie do marketingu, PR odnosi się do działań o szerszym zasięgu i jest kierowane do wielu różnych grup docelowych. Nie da się jednak ukryć, że oba te procesy stanowią wzajemne uzupełnienie i wzmacniają cele, do których dąży dana organizacja.

Warto zdać się na specjalistów

Zdecydowana większość firm, zarówno tych rozpoczynających swą przygodę z działaniami PR, jak i część tych, które już próbują wprowadzać tego typu narzędzia w swoje strategie budowania marki i wizerunku, zadaje sobie pytanie - kto powinien się tym zająć? Zatrudnić pracownika, stworzyć odrębny dział czy tego typu działania powinna przejąć dobra agencja PR, taka jak 5PR Agata Kalafarska-Winkler? Obiektywnie trzeba przyznać, że wewnętrzna obsługa public relations posiada swoje zalety. Specjalista wewnętrzny zazwyczaj dobrze zna firmę, jej produkty i usługi. Uczestniczy on także w tworzeniu strategii od podstaw. Może być również zaangażowany w inne działania firmy, takie jak content marketing, komunikacja wewnętrzna, reprezentowanie firmy na różnego typu wydarzeniach.

Nie da się jednak ukryć, że coraz więcej firm wybiera model współpracy z zewnętrznym partnerem profesjonalnie zajmującym się kompleksową obsługą PR. Jakie są zatem podstawowe zalety współpracy z doświadczoną agencją public relations? Zaliczyć do nich należy przede wszystkim:

  • doświadczenie i wiedza – wyniesione z różnorodnych form pracy dla klientów
    z rożnych branż. Kompetencje oraz kwalifikacje wielu osób kumulują się, co stwarza możliwość szerszego spojrzenia na strategię PR czy codzienne działania dla klienta. Warto także pamiętać, że agencja jest na bieżąco z nowymi trendami i technikami oraz innymi niestandardowymi możliwościami wzbogacania oraz wsparcia strategii PR,
  • świeże spojrzenie, które pozwala spojrzeć na firmę i jej działania z boku, a co za tym idzie wychwycić mocne strony, ale również zasugerować co można zrobić lepiej,
  • szeroka baza kontaktów – w działaniach PR niezbędne jest, oprócz bardzo dobrych materiałów prasowych, posiadanie ugruntowanych i opartych na zaufaniu relacji
    z dziennikarzami, blogerami, influencerami czy ekspertami branżowymi. Warto przy tym pamiętać, że zbudowanie takiej bazy wymaga czasu,
  • koszty, które w przypadku gdy zdecydujemy się na rozwiązanie jakim jest zewnętrzna agencja public relations, wbrew pozorom nie muszą być większe niż przy korzystaniu z wewnętrznego działu PR. Wynika to z faktu, że przy działaniach opartych na pracownikach wewnątrz firmy, należy wziąć pod uwagę również takie koszty jak stworzenie oraz utrzymanie stanowiska pracy, niezbędne szkolenia, badania i opiekę lekarską czy dodatkowe benefity, jakie firmy oferują osobom zatrudnionym.

Wybierając zewnętrznych specjalistów PR, warto pamiętać, że pośpiech jest złym doradcą. Działania tego typu w większości przypadków wymagają czasu i zaplanowania strategii długoterminowej. Skuteczna współpraca jest możliwa dzięki wzajemnemu wsparciu, zrozumieniu oraz zaufaniu płynącemu z obu stron. Zarówno agencja, jak i klient powinni być otwarci na wszelkiego rodzaju uwagi, komentarze oraz sugestie, które mogą usprawnić wzajemną współpracę.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz