Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto mieć przy sobie wizytówkę?

Dlaczego warto mieć przy sobie wizytówkę?
Ten niewielki i z pozoru mało znaczący kartonik jest doskonałym narzędziem marketingowym. Noszenie przy sobie firmowych wizytówek ułatwia nawiązywanie kontaktów biznesowych również wtedy, kiedy nie jesteśmy na nie przygotowani pod względem merytorycznym. Dlaczego warto mieć przy sobie wizytówki i jak powinny wyglądać, aby bezbłędnie odgrywały swoją rolę?

Wizytówka oznacza profesjonalizm!

Wizytówki są obecne w naszej kulturze od wielu lat i uznaje się je za oznakę profesjonalizmu. Jeśli ktoś ją posiada to znaczy, że ma swojemu klientowi lub partnerowi biznesowemu coś konkretnego do zaoferowania. Przede wszystkim są one narzędziem – marketingowym oraz informacyjnym. Wręczając wizytówkę, możemy zareklamować siebie (jako osobę), a także swoje przedsiębiorstwo. Jej przekazanie to również sygnał dla odbiorcy, że jesteśmy zainteresowani utrzymaniem kontaktu z nim.

Wizytówki powinniśmy nosić nie tylko na spotkania biznesowe, kiedy to jesteśmy przygotowani na ich wręczenie. Warto mieć choć kilka sztuk w portfelu na co dzień. W przypadku nagłych spotkań w biegu to zdecydowanie lepsze i szybsze wyjście niż dyktowanie numeru telefonu, maila oraz adresu siedziby firmy. Co więcej, klient lub partner ma możliwość wybrania, w jaki sposób chciałby się z Tobą skontaktować. Dla wielu ludzi ma to znaczenie!

Jak powinna wyglądać wizytówka?

Wymiary wizytówek powinny mieścić się w standardowej normie, czyli nie większe niż karta bankomatowa. W ten sposób można łatwo przechowywać je w portfelu lub specjalnym etui. Specjaliści z firmy Format Druk podkreślają, że wizytówka to nie ulotka! Ze względu na ograniczoną ilość miejsca, ważne jest, aby nie zawierały zbyt wielu informacji. Na jednej stronie wystarczy umieścić logo oraz nazwę firmy i krótki slogan. Dopuszczalne jest oczywiście wynotowanie świadczonych usług, jednak najlepiej zrobić to w formie krótkich haseł. Na drugiej stronie należy wypisać imię i nazwisko (opcjonalnie dział, który reprezentuje firmę) oraz dane kontaktowe (adres, e-mail oraz numer telefonu).

Istotnym elementem jest również materiał i sposób druku. Zwykłe sztywne kartki są tanie, jednak niezbyt trwałe. Mogą się gnieść, a niezabezpieczony tusz łatwo ulegnie ścieraniu. Lepiej zdecydować się na trwałe surowce lub uszlachetnienie standardowych np. poprzez foliowanie. Całość powinna być wykonana estetycznie i przejrzyście. Zaprojektowanie odpowiedniej wizytówki wymaga czasu, dlatego najlepiej stworzyć kilka opcji próbnych, zanim zdecydujesz się na wybranie jednej. Kluczowa jest bowiem nie tylko szata graficzna, ale także kolorystyka, czcionka oraz zawarte na niej informacje.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz