Artykuł sponsorowany

Ujednolicone uniformy – zbuduj rozpoznawalność własnej firmy

Ujednolicone uniformy – zbuduj rozpoznawalność własnej firmy

Wysoki poziom świadczonych usług czy też dobra jakość produktów oferowanych przez daną firmę to w dzisiejszych czasach często zbyt mało, żeby pozytywnie wyróżnić się na tle tylu innych przedsiębiorstw prowadzących podobną działalność. Dlatego tak ważne jest budowanie wizerunku i zwiększanie rozpoznawalności własnej marki. Jednym ze skuteczniejszych zaś na to sposobów jest zapewnienie pracownikom uniformów służbowych.

Już przy pierwszym kontakcie klient czy kontrahent, widząc ubraną w taki uniform osobę, odbiera zarówno ją, jak i firmę, w której ta osoba jest zatrudniona, jako cechujące się wyższym stopniem profesjonalizmu. W kolejnych kontaktach natomiast zapewniona zostaje rozpoznawalność przedsiębiorstwa, zwłaszcza jeżeli zadbamy o to, by ujednolicona odzież służbowa nawiązywała kolorystycznie do barw obecnych w naszym logo lub przynajmniej była ozdobiona naszywką lub haftem zawierającym logotyp. – Każdy, kto ma styczność z ubranym w ten sposób personelem, z łatwością zapamięta znak rozpoznawczy danej firmy – mówi przedstawiciel produkującej takie naszywki firmy Imar.

Plusy na wielu poziomach

Zapewnienie pracownikom uniformów służbowych wzmacnia ich poczucie przynależności do przedsiębiorstwa, co może mieć bezpośrednie przełożenie na stopień zaangażowania realizację wyznaczonych im zadań i obowiązków. Rozwiązuje to też problem dresscode’u w miejscu pracy, eliminując występujące nierzadko wątpliwości w kwestii tego, co wypada założyć, a czego nie. Jeśli natomiast każdy strój służbowy wyposażyć w naszywkę z imieniem noszącego go pracownika, ten ostatni nie tylko nie staje się częścią „szarej masy” (co niektórzy by mogli zarzucać), ale wręcz czuje się ważny i tym bardziej zależy mu na tym, by dać z siebie wszystko. Często taki uniform postrzegany jest jako jeden z benefitów pracowniczych, dla osób z zewnątrz zaś to też sygnał, że pracodawca dba o swoich podwładnych – z pewnością więc będzie dbał także o klienta.

Element tworzący charakter

Budowanie przekazu marki poprzez wygląd pracujących na nią ludzi ma miejsce również wtedy, kiedy odzież służbowa współgra ze stylistyką np. wystroju wnętrz w danej firmie i tę stylistykę podkreśla. Najlepszym przykładem są restauracje czy hotele, gdzie aspekt wizualny jest jednym z najważniejszych. W tych ostatnich zresztą trudno sobie wręcz wyobrazić inny wariant niż taki, że personel wyposażony jest w uniformy służbowe. Podobnie w przypadku różnego rodzaju SPA, a nawet sklepów czy punktów usługowych w szczególny sposób dbających o własny prestiż. 

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz