Artykuł sponsorowany

Tace jako nośnik reklamowy. Gdzie najlepiej się sprawdzają?

Tace jako nośnik reklamowy. Gdzie najlepiej się sprawdzają?

Branża reklamowa wypracowała wiele kanałów umożliwiających skuteczne przekazywanie komunikatów marketingowych. Obok najpopularniejszych, takich jak internet, telewizja czy prasa,  prężnie działają również tzw. POSM, czyli nośniki oddziałujące na potencjalnych klientów w samym miejscu sprzedaży. Do takich materiałów należą m.in. tace reklamowe, które są nienachalne, a jednocześnie bardzo skuteczne. Tłumaczymy, czym dokładnie są oraz w jakich miejscach sprawdzą się najlepiej.

Dlaczego tace reklamowe są skuteczne?

Tace służą przede wszystkim do wydawania posiłków, dlatego najczęściej możemy je spotkać w popularnych fast-foodach, na stołówkach czy też dużych powierzchniach restauracyjnych na terenach galerii handlowych. Tace reklamowe spełniają jednak jeszcze jedno zadanie – umożliwiają umieszczanie na nich przekazów reklamowych. Mogłoby się wydawać, że taka forma komunikowania o swoim biznesie jest mało efektywna, jednak wystarczy sprawdzić, że z takiego rozwiązania korzystają największe firmy z branży gastronomicznej, aby uświadomić sobie, że to po prostu musi działać. Za popularnością tac stoi ich uniwersalność – na powierzchni tego nośnika wcale nie musi znajdować się treść marketingowa. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby produkt przekazywał informacje o cenniku, jadłospisie, aktualnych ofertach specjalnych czy nawet wartościach odżywczych poszczególnych posiłków. Niezależnie od nadruku, możemy być pewni, że dana wiadomość na pewno dotrze do odbiorcy. Głównym powodem jest oczywiście fakt, że będzie on miał kontakt z naszym przekazem przez cały posiłek. W praktyce oznacza to o wiele dłuższy czas ekspozycji na przekaz niż w przypadku reklam w innych, tradycyjnych mediach.

Nie tylko restauracje, czyli gdzie sprawdzą się tace reklamowe

Rozmaite punkty gastronomiczne stanowią jedno z popularniejszych miejsc, gdzie stosuje się tace reklamowe, ale korzyści tego materiału promocyjnego doceniają również inne branże. Dobrym przykładem mogą być chociażby sklepy – zarówno drobne i ekskluzywne delikatesy, jak również klasyczne supermarkety, gdzie tace wykorzystuje się m.in. do prezentowania produktów czy nawet ich degustacji. W takim przypadku prosty gadżet staje się nieocenioną pomocą dla hostess, które w nieskrępowany sposób mogą przemieszczać się w miejscu promocji i docierać do kolejnych odbiorców. Zbliżone zastosowanie można też zaobserwować na targach czy eventach, gdzie tace pozwalają na przenoszenie próbek reklamowanych artykułów po przestrzeni wystawienniczej, stanowiąc tym samym świetne uzupełnienie pozostałych działań promocyjnych.

To bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ większość dostępnych na rynku tac reklamowych jest lekka, poręczna i bezproblemowa w transporcie. Nie można również zapomnieć o argumencie ekonomicznym koszt tac jest niewygórowany, dlatego bez problemu znajdzie się dla nich miejsce w budżecie marketingowym – tłumaczy specjalista firmy Noex, producenta materiałów POS.

Szeroki wybór i łatwa możliwość personalizacji

Tace reklamowe to w rzeczywistości dosyć szeroka kategoria produktowa, obejmująca tace kelnerskie, barmańskie oraz do prezentowania produktów, np. w czasie eventów. Poszczególne modele różnią się od siebie kształtem, rozmiarem, kolorem bazowym oraz oczywiście nadrukiem, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie gadżetu do identyfikacji wizualnej firmy. Tace można dobrać również do konkretnego zastosowania – modele okrągłe bez uchwytów sprawdzą się w innych sytuacjach niż klasyczne wersje prostokątne wyposażone w rączki do wygodnego przenoszenia. Punktem wspólnym wszystkich tac jest nadruk, umieszczany najczęściej na ich dnie (w zależności od kształtu możliwe jest również wykonanie nadruku na spodzie czy też bocznych krawędziach). Specjalna etykieta jest wykonywana w takiej technologii, że nie tylko świetnie komunikuje, ale jest również odporna na uszkodzenia wynikające z użytkowania. Większość dostępnych na rynku modeli jest też wyposażona w dodatkową warstwę antypoślizgową, dzięki czemu przenoszenie produktów jest pewne i bezpieczne.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz