Artykuł sponsorowany

Świadectwo pochodzenia towarów

Świadectwo pochodzenia towarów

W trosce o jakość eksportowanych/importowanych produktów do krajów UE, wspólnota wprowadziła wiele ograniczeń i restrykcyjnych norm. Bardzo ważne są świadectwa pochodzenia towarów, które potwierdzają nie tylko ich oryginalność oraz legalność, ale bezpieczeństwo i jakość. Ważne jest przy przygotowywaniu tego typu dokumentacji, aby podjąć współpracę z dobrą agencją celną.

Co należy zrobić, aby dostać świadectwo przewozowe?

Aby uzyskać świadectwo przewozowe, należy przede wszystkim przygotować fakturę eksportową oraz inne dokumenty potwierdzające spełnienie reguł zawartych we wszystkich umowach. Mowa między innymi o kopiach zgłoszeń celnych, fakturach importowych, czy też zakupowych. Istotne jest również poświadczenie opisu czynności dokonywanych na surowcu, z którego został wyprodukowany dany wyrób, a także kalkulacja wartości użytych do produkcji materiałów – tu należy wskazać procentowy ich udział w cenie finalnej danego dobra. Pozostałymi istotnymi czynnikami, które są potrzebne do uzyskania świadectwa przewozowego, są deklaracje dostawców złożone zgodnie z panującymi przepisami. To między innymi dlatego wiele firm transportowo-spedycyjnym i nie tylko współpracuje stale z agencjami celnymi. Dzisiaj podmioty te pomagają w legalizacji całego procesu przewozowego. Przykładem takiej firmy jest agencja celna Prima, która działa w Ełku. Do jej obowiązków należy pełna obsługa celna, sporządzanie dokumentów przewozowych, czy też deklaracji akcyzowych. Samo świadectwo pochodzenia towaru stanowi zaś dokument eksportowy handlu międzynarodowego, który potwierdza pochodzenie eksportowanego towaru, a jest obligatoryjne wymagany przez administrację celną kraju importera.

Trzy działania do uzyskania świadectwa przewozowego 

Pierwszym krokiem przy uzyskiwaniu świadectwa przewozowego jest przekazanie przez eksportera kompletu dokumentów wraz z niezbędnymi podpisami do Krajowej Izby Gospodarczej. W następnym kroku firma eksportowa musi złożyć wniosek oraz wszelkie dokumenty handlowe, które zostały wskazane przez zagranicznego partnera. Kolejnym etapem jest legalizacja dokumentów na rzecz przedsiębiorcy – tutaj upoważnieni pracownicy KIG złożą na stosowanych dokumentach pieczęcie i podpisy oraz wydadzą świadectwo pochodzenia towarów. Warto przy tym jednak wiedzieć, że procedura ta wielokrotnie jest złożona i wymaga przejścia biurokratycznego procesu. Współpracując z doświadczoną agencją celną, przedsiębiorcy nie tylko oszczędzają nerwy i czas, ale generują również dodatkowe zyski finansowe. Im szybciej ich towar zostanie eksportowany, tym dla danej firmy lepiej.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz