Artykuł sponsorowany

Stalowe czy aluminiowe – które felgi wybrać?

Stalowe czy aluminiowe – które felgi wybrać?

Zastanawiasz się nad wymianą felg, ale nie wiesz, na który model się zdecydować? Szukasz felg, które będą jednocześnie atrakcyjne pod względem wizualnym i solidnie wykonane? Sprawdź, czym różnią się dwa najpopularniejsze modele felg i który materiał produkcyjny jest bardziej funkcjonalny.

Felgi aluminiowe – czym się charakteryzują?

Felgi aluminiowe są obecnie standardem w większości nowych aut, ponieważ zapewniają zarówno korzyści kosmetyczne, jak i wysokie osiągi. W przeciwieństwie do felg stalowych stopy aluminium mogą być odlewane i obrabiane w wielu różnych wzorach, nadając pojazdom charakterystyczny wygląd i oferując jeszcze większe możliwości wzornicze. Co więcej, stop aluminium / nikiel jest znacznie lżejszy niż stal i zapewnia lepsze przyspieszenie pojazdu.

Czy felgi aluminiowe mają wady?

Niestety, felgi aluminiowe mają też pewne ograniczenia – mogą uginać się pod wpływem uderzeń drogowych i mają tendencję do pękania, jeśli są wygięte zbyt mocno. Stopień, w jakim felga aluminiowa jest giętka lub krucha, zależy w dużej mierze od tego, ile niklu jest dodawane do aluminium w procesie wytwarzania stopu. Więcej niklu zwiększa wagę i sprawia, że stop jest bardziej kruchy. Innym czynnikiem, mającym wpływ na wytrzymałość stopu, jest wykorzystana metoda konstrukcyjna (m.in. odlewanie i kucie ciśnieniowe).

Felga aluminiowa – oferta

Felgi aluminiowe mogą być polerowane, malowane, obrabiane lub chromowane.  Każde wykończenie jest inne i wymaga zastosowania innych technik pielęgnacyjnych. Regularna konserwacja jest niezbędna, aby uniknąć uszkodzeń kosmetycznych, takich jak zadrapania przez najazd na krawężnik, korozja i odbarwienia wskutek działania kwasowych środków czyszczących.

Felgi aluminiowe – charakterystyka

Felgi stalowe, dostępne w ofercie Auto-Marciniak Zakład Mechaniki Pojazdowej, są cięższe niż aluminiowe, dlatego po przejściu z modeli aluminiowych na stalowe zwykle okazuje się, że dodatkowy ciężar tłumi przyspieszenie, obniża środek ciężkości samochodu i sprawia, że pojazd wydaje się cięższy w prowadzeniu. O ile takie odczucia są niepożądane w zastosowaniach letnich, o tyle zimą stanowią zaletę. Cięższe koła sprawią, że opony mocniej „wchodzą” w śnieg i mają lepszą przyczepność do jezdni. Felgi stalowe są przy tym znacznie mocniejsze niż aluminiowe. Wygięcie stalowych kół wymaga dużej siły, a ich pęknięcie jest prawie niemożliwe. Biorąc pod uwagę ich zwykły użytkowy wygląd, uszkodzenia czysto kosmetyczne nie są na ogół poważnym problemem.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz