Materiał Partnera

Skuteczna reklama za pomocą spotu – jak to zrobić?

Skuteczna reklama za pomocą spotu – jak to zrobić?

Zalew reklam w dobie Internetu i rozwiniętych technologicznie mediów tradycyjnych skutecznie odstrasza odbiorców od kolejnych przekazów. Mimo to spot reklamowy jest nadal najbardziej atrakcyjną formą promocji obsług oraz produktów. Za pomocą obrazu oraz dźwięku nadawca jest w stanie przekazać więcej istotnych treści aniżeli poprzez tekst pisany. Niebanalne spoty reklamowe nadal przyciągają uwagę widzów.

Przemyślany scenariusz

Przede wszystkim żadna reklama nie jest skierowana do wszystkich. Każdy przekaz ma określoną grupę docelową. Może być ona węższa lub szersza, jednak jest podstawowym elementem do wyznaczenia przy tworzeniu reklamowej historii. Stworzenie scenariusza pozwoli uniknąć błędów merytorycznych oraz logicznych przy kręceniu spotu reklamowego. Ponadto dobry storyboard stanowi pomocne narzędzie przy tworzeniu scenografii oraz doborze aktorów. Należy także uwzględnić emocje, jakie przekaz ma wywrzeć na odbiorcach, aby spot nie został za szybko zapomniany. Oczywiście wszystko musi być odpowiednio wyważone.

Nieskomplikowany przekaz

Z reguły spot reklamowy trwa trzydzieści minut. W niektórych przypadkach maksymalnie minutę. W tak krótkim czasie należy zawrzeć esencję przekazywanych treści. Dlatego muszą być one skondensowane i nieskomplikowane, a puenta czytelna. Istotne jest też zawarcie kluczowych informacji na temat reklamowanej usługi lub produktu, które mogą mieć niebagatelny wpływ na wybór konsumenta. Ważny jest przy tym wszystkim odpowiedni montaż filmu oraz odpowiednio dobrana ścieżka dźwiękowa, która podkreśli odpowiednie elementy spotu. Warto wykonanie tych aspektów powierzyć w ręce specjalistów od reklamy, takich jak w agencji kreatywnej Double Prism, zajmującej się działaniami marketingowymi.

Elementy wyróżniające

Niebagatelne znaczenie mogą odegrać detale, które wciągną widza w prezentowaną historię. Może to być wykorzystanie gier słownych i powiedzeń, które z czasem przenikną do codziennego życia odbiorców. Innym sposobem jest zaproszenie do udziału znanej osoby, najlepiej w pewien sposób powiązane z branżą, z której pochodzi dany produkt. Będzie to dawać poczucie większej wiarygodności w odbiorze. Inną strategią jest stworzenie całej kampanii spotów reklamowych, które stopniowo będą odkrywać przed konsumentem kolejne etapy historii lub zawierać tych samych bohaterów w różnych okolicznościach. Kolejną metodę stanowi nawiązanie kontaktu z widzem poprzez bezpośrednie zwrócenie się do niego. To dobra strategia w kampaniach społecznych, które mają skłonić odbiorcę do refleksji. Ważne jest, aby poszczególne elementy dobrać z umiarem. Należy pamiętać, że forma nie może zdominować treści, która ma być przekazana.

Opracowanie:
Katowice, 3 Maja 22 lok. 2C
tel. 690 695 024
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz