Artykuł sponsorowany

Rynek importerów i eksporterów samochodów osobowych w Polsce

Rynek importerów i eksporterów samochodów osobowych w Polsce

Kondycję polskiego rynku motoryzacyjnego, w dużej mierze wyznaczają wskaźniki eksportu pojazdów i różnych podzespołów za granicę. Już dzisiaj cały przemysł tego sektora w Polsce, jest warty blisko 30 miliardów euro, a wskaźniki te z każdym rokiem rosną na poziomie od kilku do kilkunastu procent. Cały rynek, napędzany jest jednak również dzięki stałym dostawom m.in. z Niemiec samochodów używanych. Cały sektor motoryzacyjny w Polsce i poszczególne jego elementy, są bowiem w naszym kraju mocno od siebie uzależnione. To dlatego warto zauważyć, jak dzisiaj działa rynek importerów oraz eksporterów samochodów osobowych w Polsce.

Rynek pierwotny – samochody fabrycznie nowe

Jeśli chodzi o import i eksport samochodów fabrycznie nowych, warto wiedzieć, że w Polsce, głównie salony samochodowe sprowadzają auta z zagranicy. Najbardziej pożądanymi kierunkami, są zaś Niemcy, Włochy, Francja, a także Wielka Brytania, co wskazuje na większą opłacalność transportu międzynarodowego lądowego. W przypadku takich marek, jak np. szwedzkie Volvo, często wykorzystywany jest tranzyt intermodalny, łączący drogę morską przez Morze Bałtyckie, z drogą lądową na terenie Polski. Tu warto zauważyć, że nasz kraj, jest dla niektórych koncernów motoryzacyjnych świetną bazą do rozprowadzania swoich produktów do Rosji, na Ukrainę, czy też dalej do Azji. To głównie dlatego wskaźniki eksportowe stale rosną, a salony samochodowe, czy parki przemysłowe, podejmują szeroką współpracę z polskimi przewoźnikami.

Rynek wtórny – samochody używane

Jeśli chodzi o rynek wtórny, warto wiedzieć, że samochody używane są sprowadzane do Polski dzisiaj głównie z Niemiec. Jest to opłacalne dzięki częstej wymianie samochodów przez obywateli tego kraju, świetnym trasom handlowym, a także bliskości terytorialnej. Auta niemieckie sprowadzane są dzisiaj przez salony samochodów używanych, przez komisy, warsztaty naprawcze, czy też przez dealerów motoryzacyjnych. Warto przy tym zauważyć, że niekiedy mowa nie tylko o autach w pełni sprawnych, ale także powypadkowych.

Jeśli chodzi zaś o eksport, Polacy przekazują swoje auta na sprzedaż głównie na rynki wschodnie. Warto przy tym kolejny raz zauważyć, że wielu dealerów, zajmuje się sprowadzaniem samochodów z np. Niemiec, po to, aby za znacznie wyższą cenę sprzedać je np. w Rosji, w krajach nadbałtyckich, czy też nawet w Turcji.

Dynamiczny rozwój nowoczesnych firm transportowych

Warto wiedzieć, że wzmożony import i eksport aut osobowych, czy też dostawczych powoduje również, dynamiczny rozwój nowoczesnych firm transportowych, które swoje usługi dedykują dla klientów indywidualnych oraz biznesowych. Mowa o takich przedsiębiorstwach, jak firma BiK, która wyposażona jest w flotę nowoczesnych autolawet dwukondygnacyjnych, mogących pomieścić przy jednym tranzycie, nawet do 10 pojazdów! Takie podmioty, dzięki swojej innowacyjność i wdrożonym wydajnym procesom logistycznym, często współpracują ze znanymi fabrykami na całym świecie – np. koncern Fiat, przy przewozie aut popularnego modelu 500! 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz