Rodzaje wzorników reklamowych
Wzorniki reklamowe pozwalają na prezentowanie i eksponowanie materiałów, kolorów oraz faktur różnych produktów. Znajdują zastosowanie w branży dekoratorskiej, budowlanej, metalowej, drewnianej, szklarskiej, elektronicznej oraz wielu innych. Przedstawiamy rodzaje wzorników reklamowych.
Zastosowanie wzorników reklamowych
Wzorniki reklamowe mają za zadanie zaprezentowanie klientom różnego rodzaju produktów w ten sposób, aby mogli oni wyobrazić sobie jak będą wyglądały w rzeczywistości. Potrzebne są w wielu branżach, w tym dekoratorskiej i budowlanej. Wzorniki występują w różnych formach i dostosować można je względem indywidualnych potrzeb.
-Dzięki wzornikom reklamowym można zobaczyć i dotknąć prezentowane w nich produkty, co znacznie ułatwia ocenę ich walorów, które ciężko poznać oglądając je na zdjęciach – tłumaczy nasz rozmówca reprezentujący firmę SCAFFO.
Wybierając firmę produkującą wzorniki reklamowe warto zwrócić uwagę czy używa ona certyfikowanych surowców, takich jak gruba tektura lita. To od nich bowiem zależy trwałość i jakość wzorników. Ponadto, powinny być uszlachetniane folią (strukturalną, aksamitną, holograficzną), lakierem UV lub kalandrem, ponieważ zagwarantuje im to niepowtarzalną jakość i oryginalny wygląd.
Wzorników używa się do prezentacji takich produktów, jak farby, tkaniny, tynki, wykładziny, rodzaje kamienia, drewno, płytki i wiele innych.
Rodzaje wzorników reklamowych
Istnieją różne rodzaje wzorników reklamowych. Wśród tych najczęściej wybieranych należy wymienić:
● wzorniki listkowe (wachlarzowe) – najbardziej poręczne i najchętniej stosowane, sprawdzają się do prezentacji tkanin, farb, folii, laminatów i oklein,
● wzorniki książkowe – najczęściej wykorzystywane do prezentacji tynków, w ich przypadku możliwości prezentacji można dostosować względem różnych produktów (można stworzyć dowolną formę dopasowaną do ilości prezentowanych próbek),
● wzorniki tablicowe – wykonywane w dowolnych rozmiarach, można tworzyć je z białego lub kolorowego PCW na kaszerowanym kartonie lub MDF, stosuje się do nich druk offsetowy, sitodruk oraz druk cyfrowy,
● wzorniki teczkowe – proste i bardzo funkcjonalne, mogą mieć dowolne rozmiary, wykonuje się je z tworzywa, można je kaszerować,
● segregatory – to rodzaj wzornika, który można łatwo modyfikować, dodawać do niego nowe produkty i usuwając te, które są już niedostępne, zwykle stosuje się je do prezentacji tkanin.
Wzorniki reklamowe można dodatkowo wyposażać w różnego rodzaju rączki, uchwyty i kieszonki. Można także zapewnić im zamknięcie na magnesy lub mocne zatrzaski.