Outsourcing kadrowo – płacowy – czy warto się na niego zdecydować?
Czy wiesz, że outsourcing kadrowo-płacowy to coraz popularniejsze rozwiązanie, wybierane przez przedsiębiorców? Samodzielne prowadzenie dokumentacji jest żmudną i odpowiedzialną pracą, zatem zlecenie tego zadania zewnętrznej firmie to bardzo wygodna i korzystna – w szczególności pod względem ekonomicznym i czasowym – opcja. Przeczytaj, co dokładnie wchodzi w zakres prac działu kadr i płac i czym kierować się przy wyborze zleceniobiorcy, zajmującym się tą tematyką.
Kilka słów o obsłudze kadrowo-płacowej
Prowadzenie własnej działalności gospodarczej nierozerwalnie wiąże się z koniecznością zajmowania się sprawami kadrowo – płacowymi. Podstawowe obowiązki z tego zakresu to między innymi:
- sporządzanie list płac, kartotek wynagrodzeń czy też raportów ZUS,
- dostarczanie w odpowiednim czasie dokumentów, takich jak: umowa o pracę, świadectwo pracy,
- prowadzenie akt osobowych pracowników,
- naliczanie wynagrodzeń,
- kierowanie na badania i dbanie o przeszkolenie nowych pracowników.
Warto zaznaczyć, że profesjonalne prowadzenie dokumentacji jest niezwykle ważne dla przedsiębiorstwa – nie tylko pozwala na pełną kontrolę sytuacji w firmie, ale także nie przysparza dodatkowych problemów dla właścicieli – takich jak np. kontrole PIP, kary finansowe, zmniejszenie zaufania społecznego itd.
Jakie są zalety outsourcingu kadrowo – płacowego?
Zajmowanie się sprawami kadrowo – płacowymi jest bardzo dużym wyzwaniem dla przedsiębiorców. Przede wszystkim wynika to z faktu, że polski system prawny wymaga - od osób interpretujących go - dużej wiedzy i ciągłego analizowania zachodzących w nim zmian. Oczywiście, można zatrudnić wykwalifikowany personel do działu kadr i płac. Niemniej jednak, wówczas należy wziąć pod uwagę obowiązki, jakie są nałożone na pracodawcę: zapewnienie odpowiednich warunków do pracy i płacy, koszty szkoleń, utrzymania biura. Zdecydowanie bardziej opłacalną opcją jest więc zdecydowanie się na współpracę z zewnętrzną firmą. Outsourcing kadr i płac pozwala na skupienie się na celach przedsiębiorstwa i uzyskaniu jak największej satysfakcji klienta.
Jak znaleźć rzetelną firmę outsourcingową?
Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na wynajęcie firmy outsourcingowej, powinni dokładnie przeanalizować oferty dostępne na rynku. Warto zwrócić uwagę na:
- doświadczenie i historię działalności potencjalnego usługodawcy,
- sposób komunikacji i jej środki,
- cenę usług – najlepiej porównać ją do rynkowych standardów,
- referencje i opinie innych klientów - warto zaznaczyć, że pozytywne opinie posiada przedsiębiorstwo 24Expert.pl.