Artykuł sponsorowany

Oszczędna jazda samochodem hybrydowym

Oszczędna jazda samochodem hybrydowym

Samochody hybrydowe mają coraz większy udział w polskim rynku. Stanowią coraz bardziej istotny odsetek sprzedawanych samochodów, zarówno nowych, jak i używanych. Jedni patrzą na nie krzywo – z obawą lub nawet obrzydzeniem – inni z pożądaniem i podziwem. Wszystkie wątpliwości biorą się najczęściej z niewiedzy. Informacje warto uzupełnić jak najszybciej, bo auta hybrydowe z roku na rok zwiększają swoją popularność i być może przed trudnym wyborem staniemy już niedługo.

Ruszanie autem hybrydowym a oszczędności

Jednym z często pojawiających się pytań jest to związane z ekonomią jazdy. Hybrydą, jak każdym autem, da się jeździć oszczędnie. Ma to duży sens, ponieważ większość z nas kupuje samochody hybrydowe, by zaoszczędzić na paliwie. Musimy jednak wziąć pod uwagę to, że nawet wieloletnie doświadczenie w jeździe samochodem wyposażonym w silnik spalinowy może nam się nie przydać. Gdy kupujemy auto hybrydowe – jednym z rekomendowanych dilerów nowych aut hybrydowych jest firma Toyota Mir-Wit Sp. z o.o. z Olsztyna – konieczna jest zmiana przyzwyczajeń i myślenia. Po pierwsze – ruszamy od razu. Przy delikatnej jeździe czy na parkingu pracuje jedynie silnik elektryczny. Nie ma potrzeby, by zwlekać. Silnik spalinowy uruchomi się wtedy, gdy będzie potrzebny, nagrzewając się podczas jazdy. Jeśli urządzimy sobie dłuższy postój we włączonym samochodzie hybrydowym, możemy doprowadzić do uruchomienia silnika spalinowego, co dzieje się zwykle automatycznie – na przykład dwie minuty po przekręceniu kluczyka.

W jaki sposób zaoszczędzić na jeździe samochodem hybrydowym?

Drugą sprawą jest dostosowanie prędkości do dystansu. Jeśli mamy do pokonania krótki dystans, na przykład kilometr, to warto jechać powoli. W ten sposób w ogóle nie uruchomimy silnika spalinowego, który – nieogrzany – może poczęstować nas spalaniem znacznie przewyższającym średnie wyniki. Auta wyposażone wyłącznie w silniki spalinowe na krótkich dystansach zużywają nawet kilkanaście litrów paliwa na sto kilometrów, podczas gdy hybrydy pochłaniają go bardzo mało lub nic. Oczywiście warto też podkreślić, że jazda ekonomiczna to nie jazda niedynamiczna i powolna. Jadąc hybrydą przyspieszajmy zdecydowanie. Zużycie będzie w takim momencie duże, ale potrwa krótko. W ten sposób uzyskamy stałą prędkość, przy której komputer pokładowy sprawnie dobierze optymalne parametry. Jako kierowcy auta hybrydowego jeszcze bardziej musimy pamiętać o utrzymaniu prędkości w stałym przedziale. Pozwala to silnikowi spalinowemu uruchamiać się tylko wówczas, gdy zwiększy się obciążenie samochodu. Optymalny zakres prędkości to około sześćdziesiąt–osiemdziesiąt kilometrów na godzinę.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz