Artykuł sponsorowany

Opakowania na produkty mleczne – jak powstają?

Opakowania na produkty mleczne – jak powstają?

Opakowania na różnego rodzaju serki, jogurty i twarożki muszą spełnić wiele wymagań. Powinny pozwolić na bezpieczne przechowywanie żywności i sprawiać, że na długo zachowa ona świeżość. Dobre opakowanie musi być też wygodne – powinno na przykład pozwolić na zamknięcie serka i wygodne przechowywanie go w lodówce. Znaczenie ma też estetyka – to od niej najczęściej zależy, czy klienci wybiorą nasz produkt, czy sięgną po jogurt od konkurencji.

Nie szkodzi zdrowiu

Wyroby, które mają służyć do przechowywania żywności, muszą spełnić wiele ważnych wymagań. Takie opakowania powinny być wykonywane tylko z dopuszczonych w przepisach tworzyw, które nie szkodzą żywności. Opakowania, zanim zostaną wykorzystywane do przechowywania żywności, powinny zostać poddane szczegółowym badaniom. Dowodem na to, że wszystkie testy dały dobre wyniki, jest atest. Tylko posiadające go opakowania nadają się do przechowywania serków, jogurtów, kefirów i pozostałej żywności.

Wykonane przez nas wyroby posiadają atest. Charakteryzują się bardzo dobrymi parametrami wytrzymałościowymi. Nadają się do pakowania artykułów mleczarskich i tłuszczowych. Jednymi z naszych głównych produktów są kubki wykorzystywane do pakowania twarożków i serków w mleczarniach – zapewnia pracownik firmy Mawi s.c. M. Zieliński, W. Chruściel. Producent folii polistyrenowej, folii do termoformowania.

Kubki i kubeczki

Najczęściej stosowanym typem opakowań do produktów mlecznych są różnego rodzaju kubeczki. Można w nich przechowywać śmietanę, jogurty, serki, kefiry i desery. Są lekkie i wygodne – zamykane sztywną pokrywką z plastiku albo specjalną folią – w zależności od tego, czy produkt jest „na raz” – jak np. jogurt owocowy, czy na kilka razy – jak twarożek do smarowania chleba. Opakowania na produkty mleczne, które widzimy na sklepowych półkach, zwykle nie bardzo różnią się od siebie. Jeśli chcemy, żeby klient przyglądający się dziesiątkom podobnych serków na sklepowej półce wybrał właśnie nasz produkt, powinniśmy zadbać o jakąś charakterystyczną szatę graficzną – taką, która wyróżni nasze wyroby na tle konkurencji. Nie musi to być wcale jakiś bardzo skomplikowany projekt – wystarczą dobrze dobrane kolory i charakterystyczne logo. Jeśli nasze produkty są dobrej jakości, to wystarczy, by klienci nas zapamiętali. Wspomniana wyżej firma Mawi nadruki na opakowaniach wykonuje metodą offsetową, co zapewnia trwałość i wyrazistość kolorów. Takie opakowania są estetyczne i przykuwają wzrok klientów.

Oceń artykuł (1)
1.0
Komentarze
Dodaj komentarz