Artykuł sponsorowany

Napełnianie klimatyzacji czynnikiem chłodniczym - przebieg procesu

Napełnianie klimatyzacji czynnikiem chłodniczym - przebieg procesu

Klimatyzacja to w dzisiejszych czasach już niemal standardowe wyposażenie nowych aut – chętnie korzystamy z niej szczególnie na długich trasach w okresie wakacyjnym. Do sprawnego funkcjonowania klimatyzacja wymaga odpowiednich ilości czynnika chłodniczego, krążącego po instalacji. Problem w tym, że układ klimatyzacji nie jest doskonale szczelny, nawet w nowej instalacji znajdziemy drobne nieszczelności, przez które stopniowo ucieka czynnik – w wyniku uszkodzenia auta w instalacji mogą pojawić się większe szczeliny, które umożliwiają szybsze ulatnianie się czynnika. Konieczne zatem jest regularne uzupełnianie jego poziomu.

Kiedy należy napełniać układ klimatyzacji?

Bez odpowiedniej ilości czynnika chłodniczego klimatyzacja samochodowa przestaje chłodzić z pełną efektywnością, dlatego jeśli zauważymy, znaczne obniżenie jakości pracy instalacji, powinniśmy w pierwszej kolejności upewnić się, że jest ona szczelna, a ilość czynnika odpowiada tej zalecanej przez producenta. Dla pewności warto uzupełniać poziom przy każdym okresowym sprawdzaniu klimatyzacji.

Jak wygląda proces napełniania klimatyzacji?

Napełnianie najlepiej zlecić profesjonalnym serwisom samochodowym, które oferują konserwację klimatyzacji, takim jak firma Gastal z Wrocławia. Do czynności tej wykorzystywane są urządzenia nazywane stacjami obsługi klimatyzacji, które podłącza się do instalacji. W pierwszej kolejności czynnika znajdujący się w układzie zostaje  niego usunięty, następnie przy pomocy wytworzonego podciśnienia lokalizuje się ewentualne nieszczelności, przez które może wyciekać czynnik. Na samym końcu do instalacji tłoczony jest czynnik w ilości przewidzianej przez producenta.

Dlaczego należy o tym pamiętać?

Zbyt niska zawartość czynnika chłodzącego nie tylko sprawia, że klimatyzacja nie osiąga pełnej skuteczności, czyli po prostu nie chłodzi. Może to również prowadzić do uszkodzeń elementów klimatyzacji, takich jak sprężarka. Dlaczego? Ponieważ w czynniku zawarty jest również smar, który przepływając przez urządzenie zapewnia ich płynną pracę. Przy niedostatecznej ilości czynnika sprężarka przeciera się i zużywa znacznie szybciej niż w normalnych warunkach.

Oceń artykuł (2)
3.5
Komentarze
Dodaj komentarz