Materiał Partnera

Mosty napędowe – budowa, rodzaje oraz awarie

Mosty napędowe – budowa, rodzaje oraz awarie

Każdy pojazd, by mógł się poruszać musi mieć układ napędowy. Ten  z kolei musi posiadać most napędowy, który w samochodzie występuje w formie osi. Jego najważniejszym zadaniem jest przekazanie mocy z wału napędowego na koła. Most napędowy jest także pewnym rodzajem zawieszenia pojazdu i posiada zdolność do przenoszenia różnych obciążeń. Jak jest zbudowany, na jakie rodzaje można go podzielić i gdzie się udać w razie awarii?

Budowa

Mosty napędowe składają się z półosi (sztywnych i przegubowych), które są elementami łączącymi  i dzięki nim napęd jest przekazywany ze skrzyni biegów na koła. Kolejnym elementem jest dyferencjał, czyli mechanizm różnicowy, odpowiadający za wyrównanie różnicy prędkości podczas pracy obydwu półosi, co ma duży wpływ na zmniejszenie zużycia opon i przekładni oraz na obniżenie spalania. Przekładnia także wchodzi w skład budowy mostu. Zwiększa moment obrotowy przekazywany na koła, a zbudowana jest z przekładni zębatych, które są w stałym zazębieniu. Więcej o działaniu mostów napędowych możesz dowiedzieć się w profesjonalnym warsztacie. AP Drypa. Naprawa skrzyń biegów z Jagatowa zatrudnia fachowców, posiadających na ten temat dużą wiedzę (szczególnie jeśli chodzi o mosty napędowe do BMW i VOLVO).

Rodzaje i funkcje

Ze względu na usytuowanie wyróżnić można trzy rodzaje  mostów napędowych: przednie, tylne i środkowe. Natomiast ze względu na ich sposób powiązania z układem zawieszenia istnieją mosty napędowe sztywne i mosty z niezależnym zawieszeniem kół.

Mosty napędowe pełnią wiele funkcji. Przede wszystkim umożliwia prawidłowe osadzenie kół jezdnych i elementów układu hamulcowego. Poza tym przenosi moment obrotowy do kół , jak też zmienia prędkość obrotową dzięki odpowiednim przekładniom.

Awarie

Najczęściej występującą usterką są luzy występujące na krzyżakach i podporach, które są bardzo odczuwalne podczas niskich prędkości obrotowych. Ale mogą się także pojawić problemy z układem różnicowym. Wtedy należy wymienić zużyte części. Należy pamiętać o odpowiednim smarowaniu łożysk oraz regularnej wymianie wszelkich części smarnych.

AP Drypa w swojej ofercie posiada szereg usług związanych z naprawą, remontem i regeneracją skrzyń biegów i mostów napędowych. W szczególności zajmuje się naprawą mostów napędowych VOLVO i BMW. Jeśli uszkodzeniu ulegnie mechanizm różnicowy, śmiało możesz się zgłosić do warsztatu. Jego pracownicy znają się na naprawie i wymianie dyferencjałów. Poza tym służą pomocą przy modernizacji i serwisie skrzyń biegów różnych producentów. Firma zatrudnia profesjonalnych mechaników z wieloletnim doświadczeniem. Działa na rynku od ponad czterdziestu lat i nieprzerwanie cieszy się dobrymi opiniami wśród klientów. Tak długa obecność w branży przekłada się na wysoką jakość świadczonych usług.

Opracowanie:
Jagatowo, Kolonia 37
tel. 507 250 039
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz